Inlägg från: polarcat |Visa alla inlägg
  • polarcat

ikea-tråden

hej slänger mig in i den här tråden:) undrar om nån har erfarenhet av reklamation av möbel på ikea är tyvärr lite besviken på våran ekekskog soffa som bara är ett halvår gammal eftersom dynorna bara glider ut hela tiden sen sjunker den ner lite på mitten :( har pratat med ikea och dom ville att jag skulle skicka kort som jag har gjort men inte fått svar än..undrar om dom är kinkiga..lite svårt att fota hur dynorna glider ut hela tiden..så vi får väl se..

• polarcat
    Adelisa skrev 2007-10-03 17:24:09 följande:
    polarcatvi har en ekeskog. så gör inte våran.
    ok,ja tur för er:)..nä tycker det är för mycket pengar för att redan börja säcka..den är ju bara ett halv år..
  • polarcat

Nu fick jag till svar att dom godkänner reklamationen och att man får välja mellan present kort eller återköp så jag väljer återköp för jag vet inte om jag törs köpa en till Ikea soffa..Gillar ikea jätte mycket annars men just soffor kanske jag inte törs prova mig på igen:)Sitter nu bara o funderar om man får betala frakten själv ?? vi köpte den via handla hemma,har en bit att åka till närmaste Ikea varuhus.NÅgon som vet?? jaja annars får jag nog svar snart från dom.

• polarcat

ok, nu har jag fått svar:) dom kommer o hämtar soffan och betalar pengarna till oss när dom fått in soffan..när det då blir vet jag inte.Men dom var verkligen jätte bra att ha o göra med:) bättrar ju på deras rykte ännu mera:)

• polarcat
    LitenLoppa skrev 2007-10-06 11:03:35 följande:
    polarcat:Jag har fått höra av en som har jobbat på Ikea i många år att just Ekeskog soffan är den mest reklamerade soffan. Just för att den blir nedsutten fort, tappar formen och att dynorna glider. Dock tror jag inte att du ska vara rädd för alla Ikea soffor. Jag har testat både Nikkala och Tomelilla och dom ser lika fina ut efter flera år som dom gjorde när dom var nya.
    ok,jo jag har oxå fått höra av andra att den blir sliten fort:( men tur det fixa sig;)..mm får se nu vad vi köper för soffa..
  • polarcat

I morron åker jag till Ikea Haparanda ..tjoho riktigt skoj för det var ett tag sen jag var där:)Måste köpa en bokhylla till min dotter får nog bli en Billys.Sen får jag se va det blir för annat gött!

Svar på tråden ikea-tråden