Inlägg från: Dundermamman |Visa alla inlägg
  • Dundermamman

ikea-tråden

Jag hänger på om jag får FundersamFlört

Jag slänger ut en fråga direkt också....
    Är det någon som har en 140cm bred säng från Ikea? Tycker ni den är för smal?
    Jag har beslutsångerst...ska jag köpa en 140 eller 160 säng???

Jag är ensam i sängen hela veckorna och tycker att den nuvarande 180 cm breda sängen känns som en stor ocean när jag ligger där själv!
    Maken sover hemma max 2-3 nätter i veckan och då längs med min rygg, då jag sover på sidan.
    En annan orsak är att vårt sovrum är ganska litet.

Sängen det gäller är http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19825624 med denna resårbottnen  http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10073802 och denna bäddmadrassen http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60073588
    Vad tror ni om den kombinationen och vad ska man ha för sängbord till?

• Dundermamman
    summit skrev 2007-08-23 09:58:59 följande:
    Jag har samma sängstomme och samma madrasser!! I 1,60Jag tycker du ska köpa en 1,60 sängJag har sängborderna som hör till
    Känns inte den stor då...det skiljer ju bara 20 cm mot den nuvarande sängen?!

Är madrassen och stommen bra?
  • Dundermamman
    summit skrev 2007-08-23 10:08:16 följande:
    Ja ja tycker om den jätte mycke!!Men ja tycker inte den känns stor...men de beror väll på hur stort rummet är oxå!Om du inte har så stort rum så skulle de nog passa bättre med en 1,40 säng
    Tack, det var det jag ville höra

Jag får väl ta en tur till Ikea i Älmhult och rulla runt i sängarna och prova mig fram till vilken bredd vi ska ha!

Tack, än en gång!
  • Dundermamman
    Pumpkin skrev 2007-08-23 10:15:42 följande:
    Vi hade en 140cm bred MALM förut och det är egentligen väldigt lagom, speciellt om man sover tätt ihop och inte sover tillsammans så himla ofta. Vi bytte bara för att jag blev så otroligt less på den efter ett tag och då bytte vi till en större på en gång (med tanke på att det kanske kommer bebisar snart och så - mysigt att kunna gosa allihop i sängen).Till den stommen tycker jag definitivt att du ska köpa de matchande sängborden
    Menar ni detta bordet? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10073835

Tycker det verkar vingligt med bara 3 ben??! Tänker på mina halvvilda katter....Fundersam
    Men de sängborden är jättefina!
  • Dundermamman
    summit skrev 2007-08-23 10:24:36 följande:
    Nä dom är inte vingliga...(tycker ja förstårs men då har ju int eja nåra katter)
    ...jag har bara 4 egna , 5 stycken 3 veckors och snart en kull till  Flört

Tack för era åsikter...som det känns nu blir det den sängen och madrassen i 140 cm och 2 av de tillhörande sängborden!
  • Dundermamman
    Mandi74 skrev 2007-08-31 23:01:52 följande:
    Var inom Ikea Älmhult idag och köpte lite filtar och ljus. Kan behövas nu i kylan.Sitter och kollar efter sängar till pojkarna men kan inte bestämma mig, som vanligt.Ni som har barn och sängar från ikea, kan ni rekomendera någon?
    Min son har en Ikea-säng...Brekke har jag för mig att den heter!
    Nya gardiner och påslakan i Ragnars rum
    Kanonbra med 3 stora sänglådor under till spel mm
  • Dundermamman
    Wilda04 skrev 2007-09-01 16:58:49 följande:
    har ikea några 120 sängar?
    Ja, det finns gott om 120-sängar & madrasser på Ikea!
  • Dundermamman
    Wilda04 skrev 2007-09-03 08:27:32 följande:
    Kollade efter 120 men hittade inga, tittade mest på hopen säng men minsta var nog 140 tror jag.
    Hemnes finns i 120 cm bred på hemsidan http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29842784 , men som miniGrynet säger så har de säkert fler på varuhuset!
  • Dundermamman

Någon som har "STORM" golvlampa och katter? Fungerar den kombinationen,troFundersam??

• Dundermamman
    Hädvigg skrev 2007-10-14 13:26:06 följande:
    Vet ni om man kan få ikea-kök med skåp ända upp till taket?
    Vi har "normal" takhöjd (240cm) och vi satte in ett Ikea-kök till jul förra året och vi valde skåp som går nästan ända upp! Vi har inbyggd micro och ugn i högskåp och köpte då det högsta inbyggnadsskåpet, tror det var 233 cm högt! Sedan fick ju den höjden styra överskåpen! Med en passbit så blev det inget dammsamlande utrymme ovanpå!
    Bilder på vårt kök finns i mitt galleri!
  • Dundermamman
    Nattskatta skrev 2007-10-28 11:28:39 följande:
    Nu är allt ihopmonterat. Toalettbordet och spegeln har kommit på plats idag. Jag känner mig supernöjd med valet av MALM-serien. Katterna är superglada dom med och älskar verkligen IKEA (speciellt alla kartonger) Måste säga att IKEAs grejer är väldigt lättmonterade. Inte alls något krångel!Nu har man ett snyggt sovrum, ska bara byta ut en furubyrå till en av MALMS byråer, byta träparsiener till mellanbrunt (bar nu björk) och köpa en passande stol till toalettbordet. Efter det är allt klart i sovrummet. Tror det blir att önska sig presentkort på IKEA i julklapp
    Inga bilder på ditt nya sovrum ??
  • Dundermamman
    Nattskatta skrev 2007-10-28 19:24:03 följande:
    www.familjeliv.se/hem/nattskatta/galleri.phpHär kan ni ser några bilder på vårt sovrum med möbler ur MALM-serien. Inte färdigpimpat än, en del kvar att göra och lite att inhandla oxå
    Såå snyyggt! Vad avis jag är....Gråter
  • Dundermamman
    tifili skrev 2007-10-30 18:42:00 följande:
    någon här som har iris jalusier eller alvine - hissgardiner från IKEA? Undrar om det går att förminska på bredden tex från 80 till 70??
    Jag har Alvine på altanen och 3 av dom fick jag korta av ca 5 cm på bredden. Du kan nog korta av dom max 10-12 cm för sedan kommer snörena som man reglerar höjden med!
    Det var inget större problem att sy sömmen, innan man monterade i alla pinnarna.
  • Dundermamman

Tralalala....imorgon ska jag till Ikea och köpa ny säng !
    Det blir en Svandal resårbotten och en Tuvebo bäddmadrass med madrassben i björk och Malm 2 lådiga byråer i björk som sängbord!
    Någon med erfarenhet av den kombinationen av resårbotten & bäddmadrass?

Svar på tråden ikea-tråden