Inlägg från: oxytocin |Visa alla inlägg
  • oxytocin

ikea-tråden

Vaaaarför har IKEA slutat med den vita, runda PS-mattan? *gråter*

• oxytocin

Bra att ni fick reklamera. Jag har hört av flera som har EKESKOG-soffan att den fort blivit väldigt nedsutten, så ni är säkert inte de första som klagat... Ni borde inte behöva stå för frakten när det gäller en reklamation. 

polarcat skrev 2007-10-05 14:01:38 följande:
    Nu fick jag till svar att dom godkänner reklamationen och att man får välja mellan present kort eller återköp så jag väljer återköp för jag vet inte om jag törs köpa en till Ikea soffa..Gillar ikea jätte mycket annars men just soffor kanske jag inte törs prova mig på igen:)Sitter nu bara o funderar om man får betala frakten själv ?? vi köpte den via handla hemma,har en bit att åka till närmaste Ikea varuhus.NÅgon som vet?? jaja annars får jag nog svar snart från dom.
  • oxytocin

Härligt att höra!

polarcat skrev 2007-10-05 15:27:47 följande:
    ok, nu har jag fått svar:) dom kommer o hämtar soffan och betalar pengarna till oss när dom fått in soffan..när det då blir vet jag inte.Men dom var verkligen jätte bra att ha o göra med:) bättrar ju på deras rykte ännu mera:)
  • oxytocin
    polarcat skrev 2007-10-06 13:14:52 följande:
    ok,jo jag har oxå fått höra av andra att den blir sliten fort:( men tur det fixa sig;)..mm får se nu vad vi köper för soffa..
    Jag gillar Karlstad faktiskt, särskilt som hörn. Tror den hette Karlanda förut. Skön och stilren. 
  • oxytocin
    Adelisa skrev 2007-10-07 14:32:54 följande:
    någon som använt sig av ikeas antikbets??  har ni såfall bilder på resultat? Jag är rädd att den inte blir så mörk som jag önskar..
    Inte provat, men blir den för ljus kan du ju köra på den ett varv till. Ev späda ut den innan du kör ett andra varv så den inte blir för mörk.
  • oxytocin
    Hädvigg skrev 2007-10-14 13:26:06 följande:
    Vet ni om man kan få ikea-kök med skåp ända upp till taket?
    Beror väl på hur högt tak man har. Nämen de har höga skåp som i ett kök med normal takhöjd går att sätta ända uppe men ändå inte hamnar alltför långt ovanför bänkskivan.
  • oxytocin
    IaPia76 skrev 2007-10-14 16:38:06 följande:
    Finns det någon egen sida för julsaker på ikeas hemsida? Känns så jobbit att sitta och kika igenom allt. Har för mig att man förra året kunde kolla under jul eller nåt sånt?!?
    Hittar inte heller. Kanske inte julgrejorna kommit ut på hemsidan än?
  • oxytocin
    älvanpurjo skrev 2007-10-14 17:20:38 följande:
    någon som har ikeas golv hemma? är odm bra till sovrummen och hallen? och köken? vad tycker ni?tycker dom är fina men håller dom?
    I ett sovrum kan jag tänka mig att lägga ett IKEA-golv, men inte i hall och kök där golven slits mer. De är ganska tåliga, men inte jätte.
  • oxytocin
    Trollvinter skrev 2007-10-14 17:51:48 följande:
    Jag minns att dom testade golv i TVprogrammt PLUS för nåt år sen och då vann IKEAs.
    Pappa jobbar i butik som säljer en massa olika golv. De har också testat och då fick IKEA´s golv stora hack medans andra inte fick en repa.
Svar på tråden ikea-tråden