Inlägg från: skrattigtjej |Visa alla inlägg
  • skrattigtjej

ikea-tråden

åhhh ja vill så gärna handla något i inredningen som gariner osv

har ni nåt tips på bra och snygga gardiner samt köpt 2 hyllor men ingen aning vart vi ska ha dem i vardags rummet till våran soffa och soff bord från ikea.. :-/

Emmy
  • skrattigtjej

ja fundera på beställa barnstolen den vita plast från ikea

nån som vet om den är bra, kvalite???

100kr ska den kosta ca..

till sambons brors dotter

Emmy
  • skrattigtjej
    miniGrynet skrev 2007-11-12 21:51:42 följande:
    Barnstolen är ju helt klart värd sina 99 kr! Har köpt såna och har dom utspridda lite varstans där vi brukar vara ofta, såsom morfar och farmor.
    ja ja funderade på att köpa en extra till svärmor, som hon kan ha hemma hos sig..
    för hon ska ha lill tjejen över nyår, kan vara bekvämmt

men får nog åka till ikea och handla den :-P
    Emmy
  • skrattigtjej
    miniGrynet skrev 2007-11-12 22:21:11 följande:
    Ja, dom är smidiga att förvara också. Benen går att ta bort, dom är som såna kryckor, med en liten pigg som ska sättas i ett hål så det sitter fast. Så man kan förvara den på en hylla tex i förrådet/klädkammare/garderob om man inte har plats framme, då det bara är sitsen och 4 smala ben (som inte är så långa) när man plockat isär den.
    den låter ju super bra..
    men kan barnet ha den länge?

man kanske bara behöver köpa en?
    om dem transpotera matstolen till alla?
    Emmy
  • skrattigtjej
    miniGrynet skrev 2007-11-12 22:29:52 följande:
    Hur länge man kan ha stolen beror väl på hur stort barnet är i kroppen också. Elise är rätt liten kanske.
    ahh hehe bebbisen e lite tjocker :-P

Jo ja funderade på tripp trapp stol med..
    men begangad för 500kr, e det mycket?
    Emmy
  • skrattigtjej
    miniGrynet skrev 2007-11-12 22:33:58 följande:
    Nej, det är det nog inte. Vi fick vår ny, köpt på kampanj för 1095 kr. Kostar nypris ca 1400 kr. Så 500 kr för en bra begagnad TrippTrapp är ju inte fel. Men är det ett litet barn så behövs det bebis-saker till (rem, bygel och ryggplatta) och en dyna om stolen är stor för den lilla. Kika runt lite på tex Blocket och se vad dom ligger på i pris, men jag skulle nog säga att 500 kr är rätt normalt beg-pris på dom.
    tack bra att veta

vet inte om man kan köpa den på ikea..
    då dem är kräsna av sig :-/

en tripp trapp stol kan dem ha länge
    men samtidigt den från ikea kan man transpotera
    Emmy
  • skrattigtjej
    Helen72a skrev 2007-11-12 22:34:00 följande:
    ang. barnstolen från Ikea...tycker att den har funkat jätte bra, vet inte vad det är för vikt som gäller på den , men storleks mässigt så skulle min 2åring kunna sitta i den utan problem den e ju lätt att frakta med över allt då benen e lätt att ta bort.smidig att tvätta av när det blirmat & kladd på den.en naktdel kanske att benen e vinklade ganska mycke utåt tycker jag... så jag som e så klumpig snubblade på dom allt för ofta HEJ förresten *vink vink* ny i tråden & ÄLSKAR Ikea
    hehe vink vink tack för tipset

ja det är ju just det att den är smidig att torka av osv..
    den verkar ju super bra
    men då ska man köpa bordet till med
    Emmy
  • skrattigtjej

åhh ja ha svårt bestämma mig

men liksom 100kr e ingenting.... liksom det kan ja avstrjäma
    känns lite sådär att köpa en dyrare stol till någon som inte vet om dem kommer använda den.. elle jo kanske dem gör..
    men ja lever på en halv lön med studie lån och hans lön..
    vi ha ut ganska mycket i månan men slösar tok för mkt pengar
    så 100kr plus bricka och sån där dyna kan vi nog knåda ihop :-P
    vad fattig ja känner mig och snål

Emmy
  • skrattigtjej

men pengarna ska räcka till alla våran räkningar med och alla andra julklappa :-P

Emmy
  • skrattigtjej
    Helen72a skrev 2007-11-12 22:42:36 följande:
    om man ska vara riktigt snål (eller ekonomisk) så behöver du ingen bricka till & dyna behövs inte heller.... går bra med vanliga små kuddar runt som stöd i början
    hehehe ja vi snålar på regält
    ger mina syskon barn värsta lyxet

hehe ja e generös av mig kanske för generös

min syster ångrade mina kläder köp till syster sonen snart 3år..
    beställde nog om 30gr och sista gången var de påväg packa..
    typsiskt elle rhur..
    hon vill inte ens ha dem plaggen ja beställt mera..

ja ha inte lust betala 40kr för frakt sedan

isf beställer jag nyare kläderna sedan :-/
    typiskt snåle syrra
    Emmy
  • skrattigtjej
    miniGrynet skrev 2007-11-12 22:49:37 följande:
    Brickan behöver du ju inte köpa, dom kanske inte alls vill ha en bricka, och då är det ju onödigt att köpa den till dom. Det kan dom komplettera med efteråt om dom vill! Dynan är inte sådär jättebra, det som är bra med den är att den går att reglera tjockleken på eftersom den är uppblåsbar. Den är också avtorkbar. Men om du eller någon du känner kan sy, så är det kanske lite roligt att sy en dyna i något passande tyg och skicka med den. Beroende på hur stor/gammal bebisen är så kan det ju behövas en dyna, vi hade dynan i tills Elise var ca 1 år. Annars ramlade hon bara runt. Så någonting kan vara bra, men det behöver ju inte betyda att du måste köpa det. Det kanske dom har själva? Så sparar ni lite pengar i alla fall!
    ja det tycker jag dem kan köpa
    Emmy
Svar på tråden ikea-tråden