Inlägg från: Helen72a |Visa alla inlägg
  • Helen72a

ikea-tråden

ang. barnstolen från Ikea...

tycker att den har funkat jätte bra, vet inte vad det är för vikt som gäller på den , men storleks mässigt så skulle min 2åring kunna sitta i den utan problem

den e ju lätt att frakta med över allt då benen e lätt att ta bort.
    smidig att tvätta av när det blirmat & kladd på den.

en naktdel kanske att benen e vinklade ganska mycke utåt tycker jag... så jag som e så klumpig snubblade på dom allt för ofta

HEJ förresten *vink vink*
    ny i tråden & ÄLSKAR Ikea

• Helen72a
    skrattigtjej skrev 2007-11-12 22:38:26 följande:
    hehe vink vink tack för tipset ja det är ju just det att den är smidig att torka av osv..den verkar ju super bramen då ska man köpa bordet till med
    vi hade inget bord till & det gick hur bra som hellst
  • Helen72a
    skrattigtjej skrev 2007-11-12 22:39:47 följande:
    åhh ja ha svårt bestämma migmen liksom 100kr e ingenting.... liksom det kan ja avstrjämakänns lite sådär att köpa en dyrare stol till någon som inte vet om dem kommer använda den.. elle jo kanske dem gör..men ja lever på en halv lön med studie lån och hans lön..vi ha ut ganska mycket i månan men slösar tok för mkt pengarså 100kr plus bricka och sån där dyna kan vi nog knåda ihop :-Pvad fattig ja känner mig och snål
    om man ska vara riktigt snål (eller ekonomisk) så behöver du ingen bricka till & dyna behövs inte heller.... går bra med vanliga små kuddar runt som stöd i början
  • Helen72a
    musli skrev 2007-11-13 21:06:49 följande:
    Vi ska också dit ev. på fredag, har ju 17 mil enkel väg så det planeras nog innan! Ska lämna tv:n på reparation, närmsta platt-tv-service ligger ju där så då kombineras det naturligtvis med ett ikea-besök!!!
    jaha... nu har jag ljugit för er oxå enligt min man så har ju vi 17 mil till Ikea ... jaja.... det e ju han som har körkort i familjen

vi har inte bestämt oss om vi ska åka på fredag eller lördag än... men vi ska sova över en natt i alla fall ... vi kanske syns där då Bea
  • Helen72a
    mini2007 skrev 2007-11-16 01:33:39 följande:
    Akta dig för att handla på kredit, snälla! Resursbank, IKANO etc, samma skit. Vet måååånga som missat nåt finstilt och åkt på räntor på uppåt 20% fast det från början var räntefritt!!!Se tex senaste PLUS på svt. Hon betalade uppläggningsavgiften för tidigt, ledde till ränta på 20%...Helt plötsligt sitter du där och betalar ett lån som inte minskar. Bättre om man kan få tex banklån, låna av vän/familj (med skrivet avtal såklart) eller SPARA!Klart att det är bra att man kan låna om man behöver köpa nåt, jag menar bara att man ska tänka sig för! Behöver man verkligen prylen, så OK, LÄS DET FINSTILTA, och var sjukt noggrann...
    här e räntan på Ikeas kredit... hämtat från deras sida ( http://www.ikea.com/ms/sv_SE/customer_service/handla/ikea_handla_kort.html )

Fakta
    Hemkrediten har ingen uppläggningsavgift. Årsränta 17,30%. När du delar upp betalningen med IKEA HANDLA hemkredit motsvarar effektiv årsränta 21,10% vid en kredit på 10 000 kr (2007-08-01). IKEA HANDLA hemkredit erbjuds i samarbete med Ikanobanken Kort. Kreditupplysning görs vid din ansökan.
Svar på tråden ikea-tråden