• Anonym (Rädd)

Yrsel & huvudvärk. En hjärntumör?

Har haft såå ont i huvudet i ca 1 vecka, blev yr och illamående igår, & är fortfarande dag, har tryck i huvudet och öronen. Var inne & läste på vårdguiden, på just tumör, alla symtomen stämmer. Jag är så himla rädd!!!

• Svar på tråden Yrsel & huvudvärk. En hjärntumör?
  • Lukasmor

Symtomen kan bero på mycket, ring VC så de får kolla lite prover. Eller åk till akuten om det är så pass illa.

• Okaa san

jag har ilningar i hjärnan (!)
    och tryck på huvudet ..
    ögonen känns helmysko..
    för min del beror de på att jag har dålig syn och inte använder glasögonen..

• Esterella

Har du en tryckande känsla i huvudet och öronen?
    Jag har haft just så i nån månads tid och även ett tryck i bihålorna, jag kopplade ihop det som nåt virus där.

Har du en tumör i huvudet så är det ju flera andra symptom än huvudvärk och yrsel.
    Epelepsianfall, personlighetsförändring, talsvårigheter, synsvårigheter, hörselnedsättning, ja, listan kan göras lång.

Gå till en vårdcentral och be dem ta ditt blodtryck ist.

Cogito, ergo sum
  • Anonym (Rädd)
    Esterella skrev 2007-08-23 10:17:34 följande:
    Har du en tryckande känsla i huvudet och öronen?Jag har haft just så i nån månads tid och även ett tryck i bihålorna, jag kopplade ihop det som nåt virus där.Har du en tumör i huvudet så är det ju flera andra symptom än huvudvärk och yrsel.Epelepsianfall, personlighetsförändring, talsvårigheter, synsvårigheter, hörselnedsättning, ja, listan kan göras lång.Gå till en vårdcentral och be dem ta ditt blodtryck ist.
    Ja just precis! Tryck i öron & i huvudet. Känns som om hela huvudet är fyllt med vatten som vill ut.
    amalthea: Jag har dålig syn men jag använder glasögon/linser.
  • Okaa san

jag har funderat på att kolla upp det..
    men jag har inte brytt mig så mycket bara för att jag e 99 procent säker på att de har med min syn att göra.
    oftast är det de. men om man lider av det..så ska man kolla upp det.! så de inte blir värre!

Svar på tråden Yrsel & huvudvärk. En hjärntumör?