• ShaGaDeLiC

Flytningar (äckligt)

usch har haft klåda i några dagar som inte går över , ringde bm imorse och hon sa att det lät som svampinfektion så nu har jag hämtat pevaryl, MEN tidigare imorse hade jag o sambon sex , det som "rann" ut eftråt var gulgrön aktigt tyckte jag .. Rikitgt äckligt.. hör de ihop med svamp? blev orolig.. Eller är de normalt att sperma blandat med flytningar kan bli den färgen, eller såg de gulgrönare ut för att det var ett vitt lakan? Äcklig fråga , men måste fråga då jag blev lite orolig .. Är i v37+4

• Svar på tråden Flytningar (äckligt)
  • Trollslända

Det kan inte vara slemproppen??
    Läs det fetstilta...Flört
    Vecka 39
    Kroppen:
    Barnmorskan kontrollerar nu om barnets huvud är fixerat. När barnet slutgiltigt har lagt sig med huvudet nedåt är först huvudet rörligt (R), sedan brukar det gå över till att bli ruckbart (Ru). Slutligen fixeras huvudet (F) vilket kan kan göra lite ont just som det sker, det kan kännas som något stort och hårt surrat sig fast i bäckengången. Man kan också känna som ilningar i slidan och neråt benen vilka beror på att barnet kommer åt nerver när det vrider sig ned i bäckenet.

Kroppen har också förberett sig, livmodertappen har mognat och mjukats upp för att underlätta förlossningsarbetet, i vissa fall försvinner den helt. Slemproppen kan lossna, men det är ingen garanti att förlossningen är på gång. Om den lossnar i tidigt skede kan den till och med återbildas. Slemproppen bildas i vecka fyra för att skydda ingången till livmoderhalsen. Den kan vara alltifrån genomskinlig i en geléaktig konsistens till brun-, röd- eller grönfärgad. Den kan även komma ut i små omgångar och vissa märker inte ens av den.

♥ Capers mamma har bytt nick...♥
  • ShaGaDeLiC

Trollslända: Hmm men borde inte slemproppen vara mer geléaktig? detta var ju liksom sperma+flytning, alltså inte gelékonsistens direkt.. fast såklart tjockare än vatten (uhh).

• Fru Hurtig

Samma dag som jag åkte in till förlossningen hade jag gulgrön flytning. Men det visade sig vara mekonium i fostervattnet. Alltså min son hade bajsat i magen o det kom ut med vattnet.(Fostrets första bajs har ju den färgen) Hade ingen riktig vatteavgång innan, så det var inte så mycket som kom.
    Ring barnmorskan om du är orolig.
    Grattis till bebben i magen förresten.
    Lycka till med allt!

• ShaGaDeLiC

Fru Hurtig: Jo tänkte också på det .. Men om det är vattnet som runnit ut, borde det inte fortsätta sippra sedan? har inte sett ngt mer grönaktigt, bara vanliga flytningar. Jag ska till bm imorgon bitti på vanlig kontroll.. kan ju iofs fråga henne då.

• Fru Hurtig

Det kan också ha varit en ökad flytning. De är tydligen rikliga. Mitt fostervatten gick bara lite åt gången om man säger så. Först som en ökad flytning, sedan höll det mer eller mindre upp,för att sedan hålla på så, såvitt jag kommer ihåg. (Det är snart 6 år sedan o jag hade inte sovit på över två dygn :))
    Jag hoppas att du får rätsida på det. Det är nog bra om du frågar barnmorskan

• ShaGaDeLiC

Fru Hurtig: tack för ditt svar .. :) jag ska fråga bm imorgon bitti!

• Trollslända

Det såklart...är det inte geléaktigt låter det ju inte riktigt som slemmis...
    Men lycka till i morgon och skriv gärna här vad hon sa...*nyfiken*
    Hoppas det går bra i alla fall!
    Kram på dig!

• ShaGaDeLiC

nä precis, har hört att slemmisen ska vara rätt så, ja slemmig :D ja, jag ska skriva imorgon när jag vart där! kram

• Fru Hurtig

slemproppen ska väl vara blodblandad? Alltså, några "blodiga sträck" om ni fattar vad jag menar? Så slemproppen låter det inte som om det är. Lycka till!

• Trollslända
    Fru Hurtig skrev 2007-08-23 18:29:35 följande:
    slemproppen ska väl vara blodblandad? Alltså, några "blodiga sträck" om ni fattar vad jag menar? Så slemproppen låter det inte som om det är. Lycka till!
    Såg aldrig min så bra förra gången...Men fattar vad du menar
    Men enligt texten (längre upp, kan den vara grön oxå - låter lite läskigt... )
    Men jag håller med dig om att det är bättre att hon frågar BM i morgon.
  • Linnéa87

min slempropp var aldrig blodig, släppte då och då i flera veckor. gröna flytningar typ.. jag tycker du ska åka in och kolla upp det om slemproppen lossnat eller som fru hurtig skrev att det var fostervatten. då är det farligt om ni haft sex..

• ShaGaDeLiC

hej igen! ringde förlossningen o frågade, o dom tyckte det verkade "normalt" o sålänge det inte sipprade nåt mer så var det antagligen inte vatten.

• ShaGaDeLiC

Har varit hos bm idag , hon tyckte det lät konstigt med en sådan färg på flytning .. men tyckte inte vi behövde kolla då jag använder pevaryl nu . Har inte fått ngn mer sådan o allt annat såg bra ut också. Sålänge det inte kommer något mer så är det ingen fara tydligen ..

• Trollslända

Vad skönt!
    Hoppas det inte kommer ngt mer...och lycka till resten av vägen!

Kramiz

Svar på tråden Flytningar (äckligt)