• Karisma

    Dosan till internetbanken - batteri??

    Hej,

    Vet ni om man måste gå in på banken då man ska byta batteri i dosan till internetbanken. (Swedbank)

    Eller går det lika bra att göra hemma?

    /Kristina

  • Svar på tråden Dosan till internetbanken - batteri??
  • SVejsan
    Niinaaa skrev 2007-08-24 10:12:10 följande:
    nej man måste gå till banken
    MAN skall som sagt alltid ifrågasätta uttalanden på forum, Swedbanks hemsida:
    www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,159946,00.html
    Säger klart och tydligt:
    "Du måste omedelbart byta batteri när en batterisymbol visas i fönstret. Skulle dosan ladda ur så förstörs inställningarna. Du behöver ett CR2032 litiumbatteri som finns i klock- och kameraaffärer."

    "Har du försökt att byta batteri och dosan ändå inte fungerar? Gå då till närmaste bankkontor så byter de ut dosan till en ny."
    = DU KAN BYTA!!
    Blir det strul sen kan du gå och byta hela dosan...
  • waersta

    Gubben var där med sin svarta dosa och de sa att han måste byta det själv. Han fick inget gratis.

  • Niinaaa

    Men ok..lyssna inte på mej.

    Dom sa så till mej därför troded jag det eftersom dom på Swedbanks kontor säger så. Men men ...det kanske var en vikarie ...vad vet jag   *haha*

  • fri79

    Jag beställde batteri via banksidan... mycket smidigt, det kom efter ett par dagar tillsammans med en öppnare (typ skruvmejsel)

  • Mor till solsken

    Vad säger du TS, har vi sett till att du blivit riktigt förvirrad nu!?

  • SVejsan
    Niinaaa skrev 2007-08-24 10:18:38 följande:
    Men ok..lyssna inte på mej. Dom sa så till mej därför troded jag det eftersom dom på Swedbanks kontor säger så. Men men ...det kanske var en vikarie ...vad vet jag   *haha*
    Nja, varför skrev du "måste" när du "tror"? Det är det som är problemet på ett forum , man kan orsaka missförstånd - nu så var det lugnt men om detta hade varit i en allvarligares "rådgivning" så kan det orsaka stora problem för tipsmottagaren ifall den är en lättledd person... Nyansera svaren.... Så att de inte förleds att du är bombsäker...
  • Karisma

    Nope, inte alls.

    Fick själv för mig att de på banken sa åt mig att komma in då batteriet var slut.

    Jag beställde iaf ett nytt nu på batteribyte.nu , samt en skruvmejsel. Kostade mig 46:- Det skulle komma mellan 1-3dagar.

    Tack alla ni som svarat. Testar att byta själv, annars så får jag traska in på banken och be om hjälp om det krånglar.

  • TessaS

    Jag kunde inte byta på banken. Blev hänvisad till något ställe där de byter klockbatteri, så jag gjorde det där istället.

  • Sara Li
    Niinaaa skrev 2007-08-24 10:15:46 följande:
    men om man går til lbanken så kostar inte batterit nåt   Då får man det bytt helt gratis
    Inte här i alla fall, och jag har Swedbank. Dessutom var jag faktiskt på banken senaste gången jag skulle byta batteri, och de sa att de inte hade några, utan hänvisade mig till elaffären på orten, att jag fik köpa batteri där.
    Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • Annamaja

    Jag blev tillsagt att jag fick byta batteri själv när jag fick min dosa. finns ju som sagt på swedbanks hemsida att beställa.

  • Sara Li
    Annamaja skrev 2007-08-24 10:44:49 följande:
    Jag blev tillsagt att jag fick byta batteri själv när jag fick min dosa. finns ju som sagt på swedbanks hemsida att beställa.
    Jo, men man måste inte beställa där. Vill man ha det samma dag kan man köpa det i butiker också.
    Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • Niinaaa
    SVejsan skrev 2007-08-24 10:24:03 följande:
    Nja, varför skrev du "måste" när du "tror"? Det är det som är problemet på ett forum , man kan orsaka missförstånd - nu så var det lugnt men om detta hade varit i en allvarligares "rådgivning" så kan det orsaka stora problem för tipsmottagaren ifall den är en lättledd person... Nyansera svaren.... Så att de inte förleds att du är bombsäker...
    jag skrev måste eftersom dom på baken sa så till mig. Och vem ska man lita på om inte dom som jobbar där.
Svar på tråden Dosan till internetbanken - batteri??