Inlägg från: Gravid2010 |Visa alla inlägg
  • Gravid2010

Min hund e rädd för allt....

Du får nog lugna ner dig lite med att gå på promenader med en valp på 11 v.. de är oftast lite rädda precis när de flyttat. Tänk på att han precis lämnat sina syskon och sin trygghet..dvs sin mamma. Inga promenader behövs nu. Det du kan göra är att koppelträna på en gräsmatta i närheten av där du bor men nåt annat behövs inte än.

• Gravid2010

Ta inte med den ut så mycket som möjligt, utan låt den bekanta sig med er och hemmet först... den har träffat er i endast 3 dar!!

• Gravid2010
    Thez skrev 2007-08-24 12:07:13 följande:
    Jag måste gå ut med den ca varannan timme dygnet runt, annars kissar den på golvet, den gnyr precis innan och sen händer det....så ut måste jag gå med den, men vi går bara precis utanför trädgården....
    Jamen självklart ska den få gå ut och kissa. Men som det lät på ts så "sprang den hem igen".. så lät det som om ni var en bit hemifrån och INTE hemma. Många valpar vill bara göra ifrån sig när de är hemma då de är rädda för andra mer vuxna och dominanta hundar och dofter. Inget ovanligt alls.

Du kommer att kunna gå ut med din hund. När den blivit större.

Förövrigt tycker jag det verkar som en smart hund som passar sig för fräsande katter. De som inte fattar den vinken brukar få ont i nosen lr ögonen.
  • Gravid2010
    Thez skrev 2007-08-24 12:32:33 följande:
    När jag menade att hunden sprang hem igen så var vi 5 meter ifrån vårat staket....vi lyckas aldrig komma längre än ca 10 meter från staketet....
    Jag skulle inte gå från tomten om jag hämtat hunden för 3 dar sen.
  • Gravid2010

Den är absolut som en "vanlig" hund. (om det nu finns nån sån.) Men alla hundar är individer som behöver tid att anpassa sig till nya miljöer och människor.

Svar på tråden Min hund e rädd för allt....