Inlägg från: Thez |Visa alla inlägg
  • Thez

Min hund e rädd för allt....

Jag har fått hem en 11 veckors valp för ca 3 dagar sen, den är inte som en vanlig hund, jag har aldrig haft hund innan, men jag tycker den är så rädd av sig. Här hemma har den blivit som en riktig busig valp som den ska, men den är rädd för katterna, fräser dom så går han direkt, han vågar inte gå förbi dom.... sen om vi ska gå ut så blir han jätteängslig så fort vi kommer utanför dörren, bara gnyr o gnäller. Man får dra med sig hunden, den vill bara hem. Den går ute med svansen mellan benen. Vi försöker ta med den ut så mycket som möjligt,men den vill inte. I morse såg den en annan hund då blev den rädd o sprang hem igen.
    Nån som kan nåt om hundar, som vet varför den beter sig så här? Jag vill ju kunna gå ute med min hund....

• Svar på tråden Min hund e rädd för allt....
  • Thez

Jag måste gå ut med den ca varannan timme dygnet runt, annars kissar den på golvet, den gnyr precis innan och sen händer det....så ut måste jag gå med den, men vi går bara precis utanför trädgården....

• Thez

När jag menade att hunden sprang hem igen så var vi 5 meter ifrån vårat staket....vi lyckas aldrig komma längre än ca 10 meter från staketet....

• Thez

Antitanti: Vi tycker inte synd om hunden när den blir änslig utan försöker ta med den ändå.....på morgonen när jag var ute med den så kom det en annan hund fram, inte helt, men min vovve blev så rädd att den kissade på sig.

Vi fick hunden när den va 11 veckor gammal, och den är koppelvan, koppel är inga problem alls...

• Thez

Jo, ska tillägga att min valp är även mörkrädd, den vägrar gå nånstans i mörker...... vill bara in direkt... hmm

Svar på tråden Min hund e rädd för allt....