Inlägg från: MissTag |Visa alla inlägg
  • MissTag

Min hund e rädd för allt....

Thez skrev 2007-08-25 12:13:30 följande:
    Antitanti: Vi tycker inte synd om hunden när den blir änslig utan försöker ta med den ändå.....på morgonen när jag var ute med den så kom det en annan hund fram, inte helt, men min vovve blev så rädd att den kissade på sig.Vi fick hunden när den va 11 veckor gammal, och den är koppelvan, koppel är inga problem alls...
    En valp som kissar när en större hund hälsar på den är inget ovanligt. Det är ett sätt för valpen att säga "se vad liten jag är, jag är absolut inget hot mot dig".

Varför måste ni utanför tomten när valpen ska göra ifrån sig? Mina valpar tar jag bara precis utanför dörren, i början blir det ofta så att valpen inte kissar ute för att där är världen för stor och otäck utan den kissar när den kommer in igen, för där är det tryggt.

När det gäller koppelträning tycker jag att det är bäst att ha så lite koppel som möjligt när hunden är valp. Det blir naturligt för valpen att följa efter mig och när man sedan sätter på ett koppel så följer hunden efter av sig självt. Sen kan man finputsa detaljerna.

Ta det lugnt är mitt råd, valpen kommer sturska till sig och om någon månad kommer ni önska att den var liiiite mindre modig... =)
Svar på tråden Min hund e rädd för allt....