• sommarblomma

Söker en bok som handlar om en katt och dennes filt!

Har i flera år sökt min favorit bok som liten men hittar den inte! kom inte ihåg vad den heter eller vem som skrev den!

Men jag tror det var en brunkatt på framsidan,med dennes snuttefilt..ligg filt av något slag!

Hanldar om en katt som älskar den där filten,och ägarna råkar slänga den och katten blir så ledsen och hitta den sedan i papperskorgen men det slutar lyckligt och katten får tillbaka sin filt igen!

älskade verkligen den boken,har letat flera år efter den!

någon som kan tänkas veta!?!

• Svar på tråden Söker en bok som handlar om en katt och dennes filt!
  • sommarblomma

ingen som har någon aning?! som kanske kan vara den!?

• morrhoppan74

Har en bok på jobbet (förskola) om en katt vars lapptäcke slängs. Katten följer efter sopbilen och får tag i sitt täcke och får hjälp av mjölkbudet hitta hem. Undra om den inte heter katten som älskade sitt lapptäcke. Kan kolla på jobbet på måndag och återkomma om du tror vi pratar om samma bok.

• sommarblomma

ohhh det låter som den!!! oohhh!!! jag har letat efter den boken i flera år! jätte jätte snällt av dig om du kollar vad den heter!! du skulle vara helt underbar!

• morrhoppan74

Gick in i min hemkommuns bibliotekskatalog och hittade den där.
    Katten som älskade sitt täcke - William Mayne (såg ingen framsida men antar att det är den som jag har på jobbet)

Hoppas det är den!

• sommarblomma

jag tror det är den!! *överlycklig!* hittade dock inte den på svenska med på hittade en bok på engelska,och då är det en katt på framsidan med sin filt! det måste vara den!! ett jätte jätte tack! du vet inte hur lycklig du har gjort mig nu!
    har letat den där boken sedan jag var liten, då mamma råkade kasta den då vi skule flytta och tog flera år för mig och komma över den! men har ändå försökt leta den nu! ohh du är en ängel!!

• morrhoppan74

Bara kul att få göra någon glad. Kolla med ditt bibliotek om den finns att låna med.

• Lilla Trule

Vi har den här hemma i bokhyllan, och det var äldsta sonens favoritbok när han var liten:)

• vildabebbe

den heter Randigrå katten som älskade sitt lapptäcke

• sommarblomma

Tack ska ni ha!

ha försökt hitta den i affärer men inget tyckas ha den, och den finns på några få bibliotek såg jag när jag sökte här på internet,men inte för låna dock..bläää vill ju köpa den!!

• lurv

Kolla om den finns på ditt bibliotek och kolla i den vilket förlag som har gett ut den. Ta sedan kontakt med förlaget och kolla om de har ett ex du kan få köpa. Kolla annars på Tradera eller på antikvariat om du inte kan hitta ett begagnat exemplar.

• sommarblomma

Tack för tipset!! super snällt!

Svar på tråden Söker en bok som handlar om en katt och dennes filt!