• Petronella28

Vad kostade ert Älvsbyhus totalt?

Som rubriken lyder! Vi ska nämligen snart själv börja bygga ett Tyr.

• Svar på tråden Vad kostade ert Älvsbyhus totalt?
  • Hedan

Hej!
    Vi har ett Höner. Tror allt gick på 1,7 ca med hus och tomt. Då är även lånet till övervåningen inräknat. Garage och altan har vi byggt själva. Vår säljare var otroligt bra, kalkylen höll och det blev lite över till och med.

• Benet

Vi har byggt ett Tyr oxå, allt inkluderat gick det på drygt 1,4 miljoner. Drygt bara för att vi har ju gjort iordning tomten allteftersom...
    På kalkylen var det beräknat till 1,7 miljoner så vår kalkylen höll, med råge !

Mamma till världens bästa ♥ Wilmer ♥
  • Hedan

Skulle bara vilja lägga till en sak, vi valde trägolv (körsbär) som fanns som tillval och är otroligt missnöjda med det. Det har varit otroligt mjukt och ser redan efter 2,5 år riktigt slitet ut i visst ljus. Och har man barn blir det verkligen inte bättre... Har för mig att min man sett fler på forum som är missnöjda med deras trägolv. men kanske är det annnat fabrikat då än nu. Det var ju ändå det dyrast tillvalet vi gjorde, så det är inget jag rekommenderar. Hellre att lägga mer pengar på ett bättre golv, eller väldigt mycket mindre på ett oäkta.

Svar på tråden Vad kostade ert Älvsbyhus totalt?