• Beibi 2

Långvarig yrsel????

Har haft yrsel i 10 dagar nu. Det känns precis som jag vart på sjön, det gungar. Känner någon igen sig, är tacksam för alla tips om bot...detta är en påfrestning för psyket. Har vart hos läkaren och alla värden var bra, är inte sjuk. De tror det kan komma från nacken och av trötthet.Har varit yr konstant i 10 dagar, MYCKET jobbigt.Snälla Hjälp!!! Mvh/ Rebecca

• Svar på tråden Långvarig yrsel????
  • Helfrida

Vilken läkare har du varit hos? Vårdcentralen? Vad trodde de? Du kanske borde kontakta en öronläkare om du inte varit hos en redan. Balansorganet sitter ju i innerörat och det kan vara en infektion i innerörat som ger dig yrsel.
    Hoppas det blir bättre eller att mitt tips kan hjälpa dig. Annars får du gärna skriva till mig i min gästbok om du behöver fler råd eller bara stöd.

Mamma till Vilmer 070119
  • camomille

har du fått en ordentlig undersökning? gå runt och må dåligt ska du ju inte göra.
    min mamma led av yrsel för ett tag sedan och efter många turer till sjukhus och vårdcentraler så fick hon diagnosen lägesyrsel.

• Cissi76

Kontakta en öronläkare. Det finns ett virus som sätter sig på balnsnerven och ger de symptom du beskriver. Obehagligt men ofarligt.

• Farth Vader

Du skrev att läkaren trodde det kan komma från nacken. Har själv haft det problemet, ständig yrsel plus en envis huvudvärk.

Blev nästan lite "tjurig" när läkaren började prata om nackbesvär. Jag har aldrig haft ont i nacke eller axlar.

Nå, jag bokade i alla fall tid hos en chiropraktiker som konstaterade att mina nackmuskler var löjligt spända. Redan efter första behandlingen kände jag en oerhörd skillnad. Yrseln var aningen sämre direkt efter behandlingen men det lugnade sej snabbt. Fick en behandling till efter några dagar och då upphörde yrseln helt.

Jag fick först akupunktur och sedan en rejäl massage där han poppade tillbaks en kota som legat fel.

Tycker absolut du ska prova gå till en chiropraktiker. Jag är själv förundrad över hur effektivt det var

Svar på tråden Långvarig yrsel????