Inlägg från: JojjeB |Visa alla inlägg
  • JojjeB

Aprilpappor 2008

Om det nu inte finns redan tänkte jag starta en tråd för oss med BF under april 2008.

Gumman har deltagit i en tråd "januarimammor 2006" som var grymt hjälpsam under vår första graviditet.

Nu är förhoppningsvis tvåan på G med BF 17 April (enligt frugans beräkning).

Några fler intresserade??

• Svar på tråden Aprilpappor 2008
  • JojjeB

Kul, hoppas det kommer lite fler längre fram.
    Ännu är det kanske många som vill "ligga lågt"

• JojjeB

Vad mycket ni hunnit med. Vi har inte ens varit till barnmorskan ännu...Enligt frugan skall vi inte "skriva in oss" förrän om tre veckor.
    Känner igen det Tibita skriver med overklighetskänslan och oroligheten. Der var likadant med första barnet (som ju gick alldeles utmärkt). Man kan bara hoppas att allt går som det skall...

• JojjeB

Någon som redan gjort någon nödvändig babyanpassning än?

Innan vi testade positivt vid förra födseln (när vi bestämt oss för att "försöka) så lyckades jag övertala min fru om vikten av att byta bil till en större och säkrare.

Då blev det byte från VW Golf till Saab 9-5 SC och en hel del fler hästkrafter...

Jag slår vad om att era partner redan har börjat titta på barnvagnar, och kanske släpat med er på babyland (motsv.).

• JojjeB

Ok, jag startar en lista då (stoppa in er själva i födelseordning):

BF 17/4-JojjeB 38 år-Viksjö (Järfälla,Stockholm)- Andra barnet

• JojjeB

Även min fru har illamående utan kräkningar än så länge. Hon har noll matlust utan måste tvinga i sig maten. Det konstiga är att vid den första graviditeten mådde hon utmärkt nästan hela tiden.

• JojjeB

Gumman visar mycket stora trötthetssymtom. Detta är ganska likt förra graviditeten om jag kommer ihåg rätt. Det kommer nog innebära att jag redan nu får ta på mig ett mycket större ansvar hemma och ibland bita mig i tungan och tassa på tårna. Dock vet jag nu att det är det värt, för när grabben/flickan väl kommer så överträffar det allt annat man tidigare varit med om!! Det roliga är att det blir bara roligare och bättre ju äldre de blir.

• JojjeB

När ettan kom monterade vi barnstolen på den säkraste platsen i bilen: i mitten bak (har en SAAB 9-5 SC). Nu när tvåan är på G har jag väl börjat fundera på om den andra stolen skall vara fram eller bak. Lutar väl åt att båda sitter bak då vi inte sett något behov att ha dem "synliga". Vi har haft en fastmonterad spegel som gjort att man kunnat se lillen även om man varit ensam i bilen.

• JojjeB
    AYE skrev 2007-09-10 21:47:46 följande:
    Fräckt... monterade ni den spegeln så att ni kunde kolla genom backspegeln? Är det inte krångligt att ha barnet där bak om man är ensam i bilen med barnet förresten?
    Precis, det finns speglar som är gjorda för detta som sätts fast så att man ser guldklimpen genom backspegeln. Brukar finnas på barnaffärer tror jag. Nej, det är inte speciellt krångligt när man är ensam. Kan väl kanske bero på hur pass barnet tycker om att åka bil eller inte.
  • JojjeB

Jag har provat bärsjal på en barnmässa i älvsjö för två år sedan och den var väldigt bekväm. Vi fick dock gratis låna en bärsele av bekanta så vi valde det istället då en bärsjal är ganska dyr att köpa. Man kan säkert fixa till det där själv om man har lite koll, men det hade inte vi. Min uppfattning är dock att bärsjalen var klart skönare än bärselen.

Svar på tråden Aprilpappor 2008