Inlägg från: Sugardaddy |Visa alla inlägg
  • Sugardaddy

Aprilpappor 2008

Ny här, men anmäler mig till tjänstgöring!Kommer att uppdatera min profil med bild och presentation senare. Tills vidare,psykolog med eget företag. 29 år gammal och skitskraj samtidigt jätteglad över att få bli pappa i april. Haft en asjobbig historia med tre missfall tidigare så nu hoppas vi att det ska gå vägen. Tittat på pyret med ultraljud och det verkar vara en riktig kampsportare som pappa (snurrade runt, boxades, kickade mot livmodern he he...). Lyckligt gift med Sugarmommy här på FL. Får man vara med i gänget? tar mig friheten att lägga till mig själv i listan. KIJNJTPBHT (Kan Inte Jobba När Jag Tänker På Bebban Hela Tiden...)

BF 3/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 7/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BF 7/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 8/4 - Luffare 29 år Karlstad Första barnet
    BF 9/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 11/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 17/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 17/4 - crusty 34 år - Aspudden (Hägersten, Stockholm) - Första barnet
    BF 21/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 21/4 - Sugardady 29 år - Umeå - Första barnet
    BF 27/4 - logix 35år - Norrköping/Stockholm - Första barnet (Frugans 3:e)
    BF 28/4 - punkpappa 23 år - Fagersta - Första barnet

• Sugardaddy

Mmmm det roliga är att frugan oxå är psykolog, den ungen kommer inte att få det lätt... He he.. Det är klart att vi haft enormt stöd av varandra när det varit jobbigt med missfallen, men det behöver man inte vara psykolog för. Och tja det är inte mycket jag är rädd för i livet, jobbat i dörren i över 12 år och haft min beskärda del av...hetsiga situationer. Men detta är en helt ny nivå, jag är inte rädd så mycket för min egen del som att nåt hemskt ska hända det lilla sköra livet. Och den tanken gör mig ärligt talat livrädd. Men jag tror att det blir automatiskt så att min tar hand om sig själv bättre också, man vill ju för bövelen inte att bebban ska växa upp utan farsa liksom. Tack för resten alla för era lyckönskningar håller tummarna för er med. En annan grej jag funderade på: har blivit extremt känslig för att se barn fara illa typ på tv. Såg på sjukhuset häromdagen och kunde inte se klart när det var ett för tidigt barn som kämpade för livet. Blir ni också mer gråtmilda? Är det det kommande barnet eller den stigande åldern i allmänhet?

• Sugardaddy

Hur jag än gör hamnar jag i ett cirkelresonemang. Jag har bestämt att jag inte vill veta, med andledningen att det faktiskt inte spelar någon som helst roll. Jag vill dessutom att det ska bli en överraskning. Men då säger man ju samtidigt att det SPELAR roll ju.... I vilket fall ska det bli så coolt att lära känna personen där inne vare sig det är en grabb eller en tjej. Jag kommer att pussa den tills den storknar... he he...

• Sugardaddy

Jojje: visst är det mysko att man läser in en massa grejer på ultraljudet?

Hej alla förresten, varit extremt uppagen och flängt land och rike runt med jobbet. Har varit rätt jobbigt att inte få vara med frugan när företaget tar så mycket tid. Jag fick mig en riktig tankeställare när jag ett av de planerade ultraljuden var tvungen att arbeta på annan ort (långt mellan orterna i norrland. Följden blev alla fall att jag fick ultraljudsbilden MAILAD till mig av frugan. Kändes sådär kan jag tala om. Nu var det naturligtvis inte det stora ultraljudet utan bara ett av många, men ändå. Är det någon annan som känner igen sig? Inte att få bilder mailade men att jobba mycket och vilja vara mer med frugan och magen? Dela med er?

• Sugardaddy

Ingen fara, vi har haft rätt många missfall och då har vi gått på ul varannan vecka för att kolla att allt är ok. I alla fall fram till vecka 15 sen går vi bara på det stora ultraljudet som alla får göra.

• Sugardaddy

Min fru säger att bebisen är helt galen där inne som den tumlar runt. Men jag kan bara känna antydningar till rörelse när jag lägger handen på. Vi ska förresten på det stora ultraljudet i morgon där vi kommer att få en mer precis datering. Håll tummarna allihop för att det ska gå bra... Med vår historia är jag nervös som tusan.... Berättar i morgon hur det gick, kanske kan komma att behöva ändra datumet för BF oxå...

• Sugardaddy

Ok, helt otroligt att se den där lilla krabaten, allt var på och den såg ut att må bra. Dock verkar det vara en riktigt envis liten typ som vägrar vara med på bild. Den gjorde allt för att visa så lite som möjligt. Vände sig om och ville bara visa ryggen, höll ihop benen och allmänt tjurig. Men sjukt söt....

• Sugardaddy

Ok, helt otroligt att se den där lilla krabaten, allt var på och den såg ut att må bra. Dock verkar det vara en riktigt envis liten typ som vägrar vara med på bild. Den gjorde allt för att visa så lite som möjligt. Vände sig om och ville bara visa ryggen, höll ihop benen och allmänt tjurig. Men sjukt söt....

• Sugardaddy

Sorry för dubbelposten tidigare, vi vilket fall justerad BF. Några dagar tidigare:

BF 2/4 - Dryorophus 23 år - Uppsala - Första barnet
    BF 3/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 7/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BF 8/4 - Luffare 29 år Karlstad Första barnet
    BF 9/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 9/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 9/4 - Guggu 25 år - Tullinge/Stockholm - Första barnet
    BF 10/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 13/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 13/4 - Pappa i april 39 år - Linköping - Första barnet
    BF 16/4 - Pappoak - Linköping - Första barnet
    BF 16/4 - Emiliaspappa 21 år - Landskrona - Andra Barnet
    BF 17/4 - crusty 34 år - Aspudden (Hägersten, Stockholm) - Första barnet
    BF 17/4 - Sugardaddy 29 år - Umeå - Första barnet
    BF 25/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 27/4 - logix 35år - Norrköping/Stockholm - Första barnet (Frugans 3:e)
    BF 27/4 - hubble 27 år - Nyköping - Första barnet

• Sugardaddy

Sry punkis, inte alls meningen he he... är det för övrigt inte konstigt att man inte kan edita eller ta bort sina poster? Hur var ultraljudet?

• Sugardaddy
    punkpappa skrev 2007-11-23 22:46:49 följande:
    Det är sanslöst dåligt.Det är väl standard i dom flesta forum...Ultraljudet var skitspännande och det gick bra!Själv var man ju förkyld som tusan, men kundeju inte missa detta. Blev sjukt nervös (!?!),minuterna innan vi fick komma in. Vet inte riktigt vad som hände, men jag satt och tittadei någon broschyr om missbildningar och sådant,som dom kan se på ultraljud. Inte världens bästa uppladdning kanske.....Förkyld och ångestfylld, men desto lyckligare efteråt! =)
    Ha ha , jag var helt iskall, hade full kontroll fram till ca en timme innan ultraljudet. Då började en krypande nervositet göra sig gällande. Och strax innan vi skulle gå in var jag så svettig om händerna att jag var tvungen att hålla i en pappersbit. Jag märker hur stort detta faktiskt är. Under tiden köper jag gravidtidningar och låtsas att det är till min fru jag köper dem. Men onekligen tänker jag väldigt mycket på bebisar just nu. Vilka coola prylar den ska ha och så. Jag kan förresten rekommendera en sajt för er som vill ha lite annorlunda grejer.

www.evilout.se de har nappar med döskallar o så... Säg gärna vad ni tyckte. Personligen tyckte jag att örhängena med kanyler var lite väl mycket.... bara en aning...
Svar på tråden Aprilpappor 2008