• AYE

Aprilpappor 2008

Välkomna crusty och logix! Och lycka till!!!

Va o kollade på en större lägenhet igår. Bor i en 1a på 35m2 och den här var en 2a på 70m2, bottenvåning, stor uteplats med gräsmatta o hela kittet, stort förråd med plats för MCn (?), o fräsch invändigt! Hela området var nedlusat med ungar, verkade vara Mölndals babyfabrik, o det är väl bra... när man är i samma situation själv.
    200 meter till dagiset från ytterdörren. Bådar gott.

Nu gäller det bara att få den!

• AYE

Studsar o hoppar av förväntan på ultraljudet. 12e November är det dags. Fick ju en previex med ett så kallat VUL o bara det var ju häftigt som f-n, även om det bara vara endimensionellt! "Han" rockade på som bara den där inne i magen o svängde med armar o ben som om "han" hade ett par hörlurar på sig med musik i.

Tack för lyckönskningarna!
    Fick inte lägenheten... men fick en likadan i samma område ÄNNU närmare dagiset... Nu kan man bara slänga ungen över staketet i princip o rusa till jobbet (om några år)...

• AYE

Du är så välkommen, Sugardaddy!
    Det är en hel del "KIJNJTPBHT" för mig med... O så ska det väl vara lite grann. det är ju en ganska omvälvande erfarenhet i livet.
    Hoppas allt går vägen för dig/er den här gången!

• AYE
    Sugardaddy skrev 2007-10-19 20:36:59 följande:
    Blir ni också mer gråtmilda? Är det det kommande barnet eller den stigande åldern i allmänhet?
    Vet inte riktigt om man blir mer gråtmild men däremot tar jag mer illa vid mig när jag läser om barn som far illa. Visst kunde jag känna empati förut också, men det är ett snäpp värre nu. Blev riktigt förbannad när jag hörde om det där paret i 30-årsåldern som brutalt misshandlat sin 2 veckors(?) bebis så att det inte hade ett helt ben kvar i kroppen. VA FAN!???
  • AYE

Två veckor kvar till Ultraljud.
    Vi har fortfarande inte bestämt oss för om vi vill veta vilket kön det är. Jag är bombsäker på att det är en kille, har varit det hela tiden... o min tjej är nyfiken på att ta reda på vad det är bara för att motbevisa mig.
    Hur har ni gjort/vill ni göra?

• AYE

Visst är det viktigaste att barnet mår bra oavsett kön... men lite nyfiken är man ju! Och om man tar reda på vad det är så hinner man ju förbereda sig på om det är en tjej också...
    Egentligen sak samma, lika lycklig ändå. Men jag har 3 systrar, min sambo har 2 systrar så det lutar ju åt tjejhållet om man ska räkna så. Å andra sidan så trycker jag bara att det ökar sannolikheten för att det ska bli en kille.

De har sagt till oss tidigare att de har som policy att inte berätta vilket kön det är på UL. Men samtidigt har jag flera vänner som precis varit där och där de glatt berättade vilket kön det är (om föräldrarna ville) så vet inte riktigt vad man ska tro. Jag ska ha plånboken laddad med cash iaf så jag kan köpa många bilder (40 spänn/st)

• AYE

Jag vill ju veta, och jag tror inte man ångrar sig vad man än bestämmer sig för. Vi kallar magen för Alfons o har gjort så hela tiden, kommer o bli lite knepigt om det kommer ut en tjej... Alfons-a?

Att pussa o krama bebisar ska tydligen vara bra för barnet mot allergier enligt ny forskning. Man överför virus till barnet som hjälper till att skydda mot allergier... Och om inte annat så är det ju mysigt!

• AYE

Välkommen Emiliaspappa!
    Imponerande snabba ryck mellan barnen!

• AYE

Drömmen är ju att krabaten poppar ut på rätt id och att förlossningen tar en timme totalt...
    1 dag kvar till UL, sen kanske jag också måste flytta mig på listan.
    17 dagar brukar gå rätt fort men kan även kännas som en evighet...

• AYE

Drömmen är ju att krabaten poppar ut på rätt id och att förlossningen tar en timme totalt...
    1 dag kvar till UL, sen kanske jag också måste flytta mig på listan.
    17 dagar brukar gå rätt fort men kan även kännas som en evighet...

• AYE

BF 2/4 - Dryorophus 23 år - Uppsala - Första barnet
    BF 3/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 7/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BF 8/4 - Luffare 29 år Karlstad Första barnet
    BF 9/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 9/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 10/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 16/11 - Pappoak - Linköping - Första barnet
    BF 16/4 - Emiliaspappa 21 år - Landskrona - Andra Barnet
    BF 17/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 17/4 - crusty 34 år - Aspudden (Hägersten, Stockholm) - Första barnet
    BF 21/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 21/4 - Sugardady 29 år - Umeå - Första barnet
    BF 27/4 - logix 35år - Norrköping/Stockholm - Första barnet (Frugans 3:e)
    BF 27/4 - hubble 27 år - Nyköping - Första barnet
    BF 28/4 - punkpappa 23 år - Fagersta - Första barnet

• AYE

Äntligen varit på UL! Blev tidigarelagd 2 dagar så jag klättrade lite på listan!
    Och det knepiga är att då stämmer det _ännu_ bättre om när jag tror att "Alfons" blev till. Hade en konstig känsla då av att "nu gör vi ett barn" och det verkar som det stämde. Nån mer som hade den känslan?
    Fick inte veta vilket kön det blir... men å andra sidan så känns det mer o mer som att det kvittar... för vi ska ha barn!

• AYE
    Sugardaddy skrev 2007-11-13 11:40:49 följande:
    Jojje: visst är det mysko att man läser in en massa grejer på ultraljudet?Hej alla förresten, varit extremt uppagen och flängt land och rike runt med jobbet. Har varit rätt jobbigt att inte få vara med frugan när företaget tar så mycket tid. Jag fick mig en riktig tankeställare när jag ett av de planerade ultraljuden var tvungen att arbeta på annan ort (långt mellan orterna i norrland. Följden blev alla fall att jag fick ultraljudsbilden MAILAD till mig av frugan. Kändes sådär kan jag tala om. Nu var det naturligtvis inte det stora ultraljudet utan bara ett av många, men ändå. Är det någon annan som känner igen sig? Inte att få bilder mailade men att jobba mycket och vilja vara mer med frugan och magen? Dela med er?
    Klart man vill vara mer med frugan o magen... har fortfarande inte känt nån spark än trots att det "poffar" i magen på tjejen hela tiden.
    Men jag tror framförallt att man kommer att vilja vara mer med frugan och barnet när det väl har kommit ut. Just nu jobbar ju min tjej fortfarande hon också så vi ses ju bara när vi båda är lediga. Men det känns ändå inte som att man missar nåt än så länge... (om man inte missar ultraljudet då förståss... )
  • AYE

ULTRALJUD är grymt kul! Helt fantastiskt att se krabaten där inne.

Tjejen känner sparkar för fullt nu men de känns ännu inte när jag lägger handen på magen...

• AYE
    punkpappa skrev 2007-11-18 17:27:49 följande:
    Shit... Min tjej har typ fått rund mage redan och vi ligger preliminärt en månad efter er. Skumt! Vi kanske får tvillingar... Hehe!
    hehe. Det finns ju andra skäl, än bebisar, till runda magar...

Lycka till Sugardaddy!
  • AYE
    punkpappa skrev 2007-11-22 19:36:29 följande:
    Obs! Ändrat datum till 29/4.Ultraljud i tisdags =)
    Huff, nära att du fick byta tråd till "Majpappor 2008"...
    Visst var det fräckt med ultraljud?
Svar på tråden Aprilpappor 2008