• Sante

    Tråd för oss 40+ som fick barn på ett naturlig sätt !

    Hur många är vi som har fått barn utan "hjälp"?
    Vi försökte i 5 mån. och till slut när vi gav upp så blev jag gravid,då var jag 43 år,en månad senare fyllde jag 44 år
    Isac är snart 11 mån. och vi vill gärna att han får ett syskon, vi känner flera som är emot oss och som tycker att ett barn räcker.

  • Svar på tråden Tråd för oss 40+ som fick barn på ett naturlig sätt !
  • Gäspan

    Jag födde Axel när jag var en bit över 41. I somras fick jag ett MA i v. 11 - nu är jag 43. Skulle gärna vilja att Axel blev storebror...

  • Snax

    Jag har i o f s inte fött mitt 40+ barn ännu, men det blev i alla fall till på naturlig väg.

  • moberana

    Jag fick Theo, efter först ett tidigt mf, och på naturlig väg när jag var 40 och hoppas att han ska få ett syskon. Jag är nu 42 och vi har försökt några månader. Men det kan kännas lite pressat ibland att passa äl och tro på att det ska gå vägen...

  • Susanne N

    Hej hej! Fick nr 3 på första försöket en tjej som föddes 060406. Nu väntar vi 4:an En kille som ska komma 071018. Fick lilltjejn när jag var 41 och killen kommer när jag är 42.
    Har blivit gravid lyckosamt lätt.

  • pluttungen

    Har varit gravid 2 gånger efter 40, första slutade i MA i vecka 19 och andra i en underbar son som föddes när jag var 42 år. Är nu 44 år och försöker få till en liten till.

  • saknad

    kul att höra att fler försöker.är 42 fyller 43 i höst har två vuxna barn.men träffat en underbar man vilket inte betydde att vi skulle ha barn i början men blev gravid och det kändes hur bra som helst har haft 3 missfall detta året men hoppas ändå på att det ska gå vägen måste tro på det lycka till ni andra!!

  • Jonna S

    Jag är 42 och är i vecka 10 nu. Blev gravid på naturligt sätt (med hjälp av akupunktur). Hoppas det gills ändå! Har fyra MA bakom mig så nu hoppas vi verkligen att det här pyret hänger kvar.


    Hurra för Dr Nie - jag är gravid! BF 080402
  • låjsan1

    Hej allihop!
    Jag är nyss fyllda 43 och har två söner. Den första ( kom till på första försö.) fick jag året jag skulle fylla 40 men OBS! jag var bara 39 när han kom och andra( kom till på tredje försöket) fick jag året jag skulle fylla 42 men var 41 när han kom Så mina barn är 3,5 och 15 månader. Vi har försökt med en trea men känns som att försök nr 5 oxå
    bommar Får se hur länge man pallar försöka.

    Lycka till alla!! Låjsan

  • SannaStina

    Jag fick in Max i höstas på naturlig väg. Var då 41 år. Har nu börjat med syskonverkstad men räknar med att det kommer vara svårt. OM vi lyckas i höst/vinter så kommer jag bli 43 åtminstone innan det barnet föds.


    Mamma till Max 061104
Svar på tråden Tråd för oss 40+ som fick barn på ett naturlig sätt !