• Hedan

Nån mer som blir otroligt sliten efter frukost?

Senaste tiden har jag oftare och oftare efter att jag ätit frukost blivit så otroligt trött. Måste verkligen lägga mig igen, blir kallsvettig, matt och det känns som om jag har hjärtklappning ( fast jag inte har det ). Jag är i v 37. Nån mer som känner igen sig?

• Svar på tråden Nån mer som blir otroligt sliten efter frukost?
  • babbas

hej,

jag känner igen mig. Mellan kl.9-11 blir jag yr, kallsvettig och illamående. Det har varit så den sista tiden med mina två tidigare graviditeter också. Vet inte vad det beror på, blodtryck och järn är ok. Tror inte det är lågt blodsocker för det hjälper inte att fika.. När jag frågat barnmorskan säger hon att jag nog bara är trött. Men jag tycker det är konstigt att det alltid är samma tid.

• laura caudwell

jag tror det har med järn värdet. men det behöver ju inte vara det heller.
    jag blir det ibland. och jag har väldigt dåligt med järn. sen är det så trångt i magen, barnet trycker upp alla organ och det kan vara jobbigt att äta mycket, då blir jag kallsvettig och måste lägga mig ner för jag kan typ inte andas annars.

Hedan skrev 2007-08-24 21:21:49 följande:
    Senaste tiden har jag oftare och oftare efter att jag ätit frukost blivit så otroligt trött. Måste verkligen lägga mig igen, blir kallsvettig, matt och det känns som om jag har hjärtklappning ( fast jag inte har det ). Jag är i v 37. Nån mer som känner igen sig?
  • Polola77

Jag med, vet inte varför. Från att varit relativt pigg och glad till att få yrsel och måste ligga en stund. Har tom sett "stjärnor" en gång. (lysande flimmer framför ögonen). Går över och sedan är det lungt igen.

• Tina9

Matsmältningen är ju en process som kräver energi. Tänk att ditt blod går till bebisen och till tarmarna. Det blir just inget kvar till hjärnan ju!
    Jag har tagit för vana att vila efter att jag ätit. Känns bättre då!

• MollyJones

Jag mår inte dåligt eller så, men blir väldigt sömnig efter frukost och lägger mig helst på soffan en stund. Så har det varit i några veckor nu, är i vecka 37. Jag hade nog gärna sovit längre på morgonen, men jag måste upp för jag är så hungrig

• Älgen32

Har haft så ganska mycket under hela graviditeten, å just mellan 9-11. Enligt min bm så är det blodtrycksfall som är jättevanligt att man kan få när man är gravid.

• Ann Lee

Jag måste vila efter frukost... blir lite illamående och trött, är i vecka 34. Helgmornar går jag och lägger mig och vilar i 15-20 minuter efter frukost. På vardagarna går jag upp i så god tid att jag hinner äta frukosten i lugn o ro och se på morgon-tv. Jag vaknar 1,5-2 timmar innan jag ska iväg... Då går det bra...
    Se stjärnor - det gör jag mest hela tiden
    Tror att det beror på blodtrycksfall... jag har 90/60 i blodtryck vid kontrollerna...

• Needy

Sådär vart jag med. Fast jag är så när jag inte är gravid med..konstigt. O efter jag borstat tänderna..heelt slut. :/

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • Hedan

ok, skönt att jag inte är ensam.

Mitt blodtryck är också rätt lågt, har legat på 110/60 senaste kontrollerna. kanske nåt med det. Järnet är bra också.

Men imorse provade jag att inte äta så mycket till frukost, och då blev det faktiskt inte så farligt. Vet inte om det kan ha nåt samband. Hur som helst är det ju inte så länge kvar nu, så det är väl bara att hålla ut. :)

• Ting75

Trodde bara det var jag som kände så men jag måste oxå lägga mej efter frukost,även fast jag äter den rätt sent.(sover länge).Men jag är piggare före frukost än vad jag är efter.Kan bli jätte yr och svimfärdig.

• Ninyane

Jag blir också sådär. Blir helt matt en stund på morgonen, svag i benen och armarna och helt andfådd, måste sitta. Jättestörande. Jag tänkte att det kanske hade med järnvärdet att göra, hade jättedåligt sist jag var hos BM men det kanske är en kombination av många saker då.

• Muminski

jag blir det.. men det beror helt på vad jag äter. Har börjat med att äta lite åt gången och inte mackor. Får värsta sockerkicken av det.

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski

Precis som du ts upplevde jag en förbättring när jag åt mindre.

Börjar nu  med att dricka typ proviva eller nyponsoppa. Efter ca 30 min tar jag en macka eller en tallrik fil o mûsli.. Då uteblir yrseln tröttheten och skakningarna. Tror det är kolhydraterna som spökar för mig...

Ditt liv är ett resultat av dina val.
Svar på tråden Nån mer som blir otroligt sliten efter frukost?