• vofflan

Kutryggad hund

Min vovve reagerar som en katt när man klappar honom på ryggen, nu känns ryggraden mer knotig mitt på , ska ringa vetrinären på måndag funderar bara på om någon hört om nåt så konstigt?

• Svar på tråden Kutryggad hund
  • vofflan

Ingen som har hört något så konstigt?

• Marlene B

Han tycker väl att det känns bra..?

Har inte hört talas om någon hund som inte gör så.

• vofflan

Jaha När jag gick på kurs med honom reagerade ledaren o frågade om han hade ont då kändes inget nu känns ryggraden igenom

• Zimlis

Va skumt. Min hund drar undan ryggen när hon äter - men det är ju bara för att hon vill äta ifred o inte vill ha nån klappandes då.
    Åter till din hund, alltså drar han ner den från handen eller skjuter upp den mot handen??

• vofflan

Skjuter upp ryggen mot handen

• Araña

Hej!
    Ja ring veterinären direkt på måndag, han kanske har skadat ryggen. Min hund fick artros i knäna och såg också konstig ut på ryggen. Hoppas det inte är så allvarligt!

MVH

• Araña

jaha, han brukar reagera så? Jag trodde det var tillfälligt. Då är det nog ingen fara.
    Men ring i alla fall för säkerhets skull.

MVH

• vofflan

Han är ju bara 2 år , dessutom verkar det inte som han har ont enl mig

Men jag ska ringa till vetrinären iallafall på måndag

• Zimlis

Hmm för har de ont brukar de ju dra sej undan, men du gör helt rätt som ska kontakta veterinär - särskilt när du tycker det känns konstigt på ryggraden.

• vofflan

Han har alltid reagerat så. Men ryggraden har inte känns så innan

• Marlene B
    vofflan skrev 2007-08-25 09:55:01 följande:
    Han har alltid reagerat så. Men ryggraden har inte känns så innan
    Min hund har nyligen haft en kraftig UVI och gått ner ordentligt i vikt, då har hans ryggrad kännts mycket tydligare. Är det inte bara ryggraden du känner då?

Har han ont så drar han sig ifrån det som gör ont inte trycker ryggen till.
  • vofflan

Jag känner inte revbenen på sidan , där brukar jag känna när han går ner i vikt eller inte

• antitanten

Mina tankar far direkt åt att hunden kan ha dolt diskbråck, eller någon kotförskjutning av något slag.
    Att den kröker rygg s.a.s. beror faktiskt på att om den inte gjorde det, skulle det göra ont.
    Eventuell skada på ryggen kan bero på skador vid födsel eller att den faktiskt är född  med detta.
    Mitt tips är att du går till veterinär som får känna på hunden och eventuellt röntga.

Diskbråck går att operera och skulle det visa sig att det är medfött så kan det ju kanske gå på försäkringen "dolda fel".

Svar på tråden Kutryggad hund