• Mama72

Blöjor och barnmat på Mallorca

Vi skall beställa en resa till Alcudia på Mallorca nästa sommar. Någon som vet om det finns blöjor och barnmat att köpa där? Blir ju så mycket packning ändå...

Tackar på förhand för svar!

• Svar på tråden Blöjor och barnmat på Mallorca
  • blommanigbg

Det måste det väl finnas.. De föds ju barn där med.. Blöjor måste finnas ialla fall...

• JesJes

Finns gör det säkert, kanske bara en kostnadsfråga. Jag har hört att på vissa turistorter tar de rejält betalt för blöjor och barnmat. Vi ska till Mallorca om ett par veckor - jag kollar och återkommer

• Hitta Nemo

Var i Alcudia förra året med en 1-åring och det fanns både barnmat och blöjor där i de flesta matbutikerna. Kostar ungefär lika mycket som hemma, kanske något dyrare. Det fanns en 'stormarknad', kan tänka mig att de kanske hade lite bättre priser där. Vi hade med oss allt sådant hemifrån.

• Mama72
    blommanigbg skrev 2007-08-24 22:23:01 följande:
    Det måste det väl finnas.. De föds ju barn där med.. Blöjor måste finnas ialla fall...
    Tänkte när jag skickade iväg inlägget att jag skulle preciserat mig... Jag menade GIVETVIS blöjor och barnmat av "kända" märken... tex Pampers och Nestlé.

Och ja, jag vet att det föds barn där också...
  • Mama72
    JesJes skrev 2007-08-24 22:25:44 följande:
    Finns gör det säkert, kanske bara en kostnadsfråga. Jag har hört att på vissa turistorter tar de rejält betalt för blöjor och barnmat. Vi ska till Mallorca om ett par veckor - jag kollar och återkommer
    Tack, du får gärna återkomma!
  • Mama72

Hitta Nemo skrev 2007-08-24 22:25:48 följande:

Var i Alcudia förra året med en 1-åring och det fanns både barnmat och blöjor där i de flesta matbutikerna. Kostar ungefär lika mycket som hemma, kanske något dyrare. Det fanns en 'stormarknad', kan tänka mig att de kanske hade lite bättre priser där. Vi hade med oss allt sådant hemifrån.
    Tack för ditt svar! Blev det inte mycket packning när ni tog med det hemifrån? Hur länge var ni borta? Vi hade tänkt vara borta 2 veckor...
  • Hitta Nemo

Jag såg Pampersblöjor, kommer inte ihåg om det var Nestlé eller Hipp barnmat.

• Hitta Nemo

Vi var nere i 1 vecka, min man och jag fick dela upp packningen i våra resväskor då sonen inte fick ha mer bagage än en vagn. Hade inga problem att få plats, man har ju inte så mycket kläder med sig (inga tjocka i alla fall) Barnmatsburkarna hade vi i handbagaget, man vet ju att bagaget som checkats in INTE behandlas med försiktighet. Ha ha ha

• bumbi

vi kom hem från Alcudia för en vecka sen och hade med oss blöjor åt vår dotter på 17 månader som räckte under båda våra två veckor där nere.
    vi gjorde så att vi packade en del blöjor i samma påse som vagnen låg i
    det fanns blöjor att köpa där men ett paket med 20 st Pampers-blöjor gick på 120 kr på hotellets supermarket... finns säkert billigare nån annanstans men för oss gick det hur smidigt som helst att ta med oss det.

Barnmat såldes oxå överallt, men konsistensen på barnmaten är lite mer puréeig än vad vi kanske är vana vid.
    Vår dotter äter inte burkmat längre så vi behövde inte ta med oss eller köpa nåt sånt.

Hoppas ni hittar en bra resa

Linn 060306 v.32+6 Emma 040414 v.41+3
  • Sanna73

I Spanien har vi köpt Huggies blöjor och de har kostat ungefär som hemma. Hipp barnmat finns också (fast sonen gillar den inte hemma men den i Spanien älskade han - så det är inte exakt samma som hemma).

Välling och smaksattgröt är det dock svårare att få tag i (typ, finns inte ).

• Mama72

Tack för era svar!

Vad smart att lägga blöjor i samma påse som vagnen... det skall jag helt klart tänka på.

Lutar åt att ta med barnmat på burk då den inte verkar vara densamma som här hemma. Gröt (och ev välling om vår dotter vill ha det) hade vi ändå tänkt packa ner, det väger ju inte så mycket och tar inte så stor plats.

Kanske packar vi med ett paket blöjor och köper resten därnere, det tar ju så mycket plats.

Tackar än en gång!!!

• Mama72

Hitta Nemo skrev 2007-08-24 22:31:35 följande:

Vi var nere i 1 vecka, min man och jag fick dela upp packningen i våra resväskor då sonen inte fick ha mer bagage än en vagn. Hade inga problem att få plats, man har ju inte så mycket kläder med sig (inga tjocka i alla fall) Barnmatsburkarna hade vi i handbagaget, man vet ju att bagaget som checkats in INTE behandlas med försiktighet. Ha ha ha
    Fick ni ha barnmaten i handbagaget? Det finns väl regler för mat och vätskor har jag förstått...
  • Hitta Nemo

Restriktionerna vad gäller handbagage har kommit efter att vi var på Mallorca. Vi var i Kroatien nu i sommar och hade då med en del färdiga grötar och fruktpuréer på burk. Vi hade dem då i handbagaget och fick visa upp dem i säkerhetskontrollen på flygplatsen, men det var absolut inga problem att få med sig dom ombord. Man kan bli ombedd att öppna någon burk och smaka inför personalen tror jag. Man får dock inte ha med sig fruktdrycker från t.ex. Semper & Nestlé ombord. Du kan ju alltid skicka ett mail till den flygplats som ni reser ifrån och kolla vad som gäller där, vi reste från Sturup.

• Kix01

hej! Fler än vi som kommit på att packa blöjor i vagnen Glad. Smart! Vi kom just hem från Alcudia och som nån skrev så kostade 20 pampers över 200 kr. Såg bara Hipp burkar men hörde att man ev kan hitta annat på  apotek. Vår lille äter gröt och älskar vanlig mat så vi hade med en burk ill lunch varje dag och så åt han ute med oss på kvällen, han är 10 mån. Funkade super.

Svar på tråden Blöjor och barnmat på Mallorca