• Joo duu

tips på Lugna hårdrock/metal låtar

min pappa gick bort väldigt hastigt i måndags..nu är det så att vi barn ska hitta en passande låt till hans begravning..skit svårt!!!
    vi har redan två låtar som ska spelas.. stair way to haven och still loving you. men vi behöver en till!!
    eftersom varken jag eller mina syskon är hårdrockare så är det jättesvårt för oss. pappa lyssnade mycket på deep purple, ozzy. leningrad Cowboys,led zeppelin, gary moore.ja massa fler..
    men någon kanske kan hjälpa oss???

vila i frid Pappa!! Älskar dej!!

• Svar på tråden tips på Lugna hårdrock/metal låtar
  • michellina

Hej! Jag beklagar din pappas bortgång *kramar om*... Det finns en låt som Ozzy gjorde tillsammans med Lita Ford som jag tycker är helt otroligt bra, MEN jag vet inte om ni tycker texten är passande... Hoppas annars ni hittar en låt som ni tycker om bättre.

Close My Eyes Forever

Baby, I get so scared inside
    And I don't really understand
    Is it love that's on my mind, or is it fantasy?
    Heaven
    Is in the palm of my hand and it's waiting here for you
    What am I supposed to do with a childhood tragedy?

Chorus:
    If I close my eyes forever
    Will it all remain unchanged?
    If I close my eyes forever
    Will it all remain the same...

Sometimes
    It's hard to hold on
    So hard to hold on to my dreams
    It isn't always what it seems
    When you're face to face with me

You're like a dagger
    And stick me in the heart
    And taste the blood from my blade
    And when you sleep, would you shelter me
    In your warm and darkened grave

(Chorus Repeat)

Will you ever take me?
    No, I just can't take the pain
    But would you ever trust me?
    No, I'll never feel the same...Ohh...

(Solo)

I know I've been so hard on you
    I know I've told you lies
    If I could have just one more wish
    I'd wipe the cobwebs from my eyes

(Chorus Repeat)

Close your eyes
    Close your eyes
    You gotta close your eyes for me....

• CountryGirl 72

Scorpions - Wind of Chains (tror att det stavas så )
    Treat - Take my hand

• Valkyriah
    CountryGirl 72 skrev 2007-08-25 12:06:56 följande:
    Scorpions - Wind of Chains (tror att det stavas så )Treat - Take my hand
    Wind of changes tror jag den heter

Metallica-Nothing else matters är fin
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Joo duu

tack så mycket ska sätta mej å lyssna lite på era tips

• Smultron och glass

Black Label Society - In this river

Den är otroligt fin! Men, om det var jag skulle jag nog välja en låt av någon av min pappas favoritartister.

Stairway to heaven är ju till en början lugn och fin för att sedan bli mer rockig. Men den känns kanske lite "klyschig" just iom att den heter "stariway to heaven". Samtidigt är texten bitvis ganska cynisk.

Läs första versen:
    There's a lady who's sure all that glitters is gold
    And she's buying a stairway to heaven
    When she gets there she knows, if the stores are all closed
    With a word she can get what she came for
    Ooh, ooh, and she's buying a stairway to heaven

Men fortfarande, låten är fin!

Close my eyes med Ozzy som det tipsades om ovan är också väldigt fin. Black Sabbath (på den tiden Ozzy var med i bandet) har en jättebra låt, men just nu kan jag inte komma på vad den heter... Om du är intresserad kan jag fråga sambon när han kommer hem, han vet säkert vilken jag menar.

• sistersledge
    Valkyriah skrev 2007-08-25 12:08:15 följande:
    Wind of changes tror jag den heter Metallica-Nothing else matters är fin
    Skulle också "rösta" på Nothing Else Matters med Metallica. Den är otroligt fin och även "icke-hårdrockare" kan nog uppskatta den.
  • Joo duu

hehe anledningen till att stairway to haven ska spelas, är att min pappa själv ville det den låten var en absolut favorit..han till och med tatuerade in stairway to haven.
    han sa alltid att om det ska spelas någon låt på hans begravning så ska det vara den

• Joo duu

Smultron och glass skrev 2007-08-25 12:32:11 följande:

Black Label Society - In this riverDen är otroligt fin! Men, om det var jag skulle jag nog välja en låt av någon av min pappas favoritartister. Stairway to heaven är ju till en början lugn och fin för att sedan bli mer rockig. Men den känns kanske lite "klyschig" just iom att den heter "stariway to heaven". Samtidigt är texten bitvis ganska cynisk.Läs första versen:There's a lady who's sure all that glitters is gold And she's buying a stairway to heavenWhen she gets there she knows, if the stores are all closed With a word she can get what she came for Ooh, ooh, and she's buying a stairway to heavenMen fortfarande, låten är fin! Close my eyes med Ozzy som det tipsades om ovan är också väldigt fin. Black Sabbath (på den tiden Ozzy var med i bandet) har en jättebra låt, men just nu kan jag inte komma på vad den heter... Om du är intresserad kan jag fråga sambon när han kommer hem, han vet säkert vilken jag menar.
    ja fråga gärna din sambo
Svar på tråden tips på Lugna hårdrock/metal låtar