• mama79

Bus efter bröllop

Våra grannar har gift sig och vi vill ställa till med lite bus innan de kommer hem i morgon  Så frågan är vad man ska göra???
    Vi får tillträde till huset ett tag innan de kommer så då tänkte vi passa på!
    Vi vill inte göra något elakt och förstöra saker, men lite roligt/jobbigt kan de gott få

Så snälla, massor av tips om saker man kan göra innomhus, snabbt!

♥ Min älskling ska bli storebror ♥ Bebis i vecka 20 ♥
  • Svar på tråden Bus efter bröllop
  • drSteffo

Att fylla sängarna med ris är ju en klassiker

• mama79

Det är sant, tack!
    Mer förslag?

• 2bmamma

Vi brkar busa med våra kompisar på deras bröllopsdagar (och de busar med oss). Kanske finns det ngt av det som ksan inspirera? På deras ettåriga bröllopsdag (bomull) hade vi lagt stenar formade till pilar som ledde upp till deras ytterdörr. Väl inne spred vi ut bomullstussar och rosenblad på golvet, knöt upp en tvättlina där vi hängde två vita t-shirtar som vi hade skrivit I LOVE ... (deras namn), vi vände på lite burkar i köket också, flyttade runt tangenterna på tangentbordet. De hängde bomull runt i vår trädgård samt skrev våra namn med bomull. Pappersbröllop firades med konfetti på trappan, bilen insvept i en pappduk, en drös brev i brevlådan (med instruktioner om hur dagen borde firas), en nedräkningskalender inför nästa bröllopsdag. Lycka till - bus är skoj!!

• 2bmamma

Vet ngr som satte upp papptallrikar, med hjälp av häftstift, i form av ett hjärta på husväggen. Det var uppskattat och syntes långt.

• mama79

Ja visst är det
    Jag har aldrig gjort sånt här förrut (fråga mig inte varför), men jag fick verkligen mersmak Tack för dina tips!
    Ser fram emot morgondagen...

• Storasyrran

Plastmuggar fulla med vatten på hela golvet.

• Jewell

Vi gjorde en gång så att vi köpte billigt rosor från en odlare och fyllde sovrummet där brudparet skulle fira sin bröllopsnatt.
    Satte oxå rosblad i sängen...

• mama79

Utvändigt har vi fixat idag. 600meter gladpack och ballonger. Sen har vi skrivit på gräset/uppfarten/häcken saker som "nygifta", "C+P=SANT" en massa hjärtan och sånt. Så vi är ganska nöjda med den Men vi trodde inte vi skulle komma in så nu måste vi snabbt få nya ideer!

• 2bmamma

Hihi - blev det lyckat?? Gjorde ni ngt mer??

Svar på tråden Bus efter bröllop