• svea05

HårAvfärgning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Någon som har en aning vart man kan köpa det?!

• Svar på tråden HårAvfärgning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • svea05

så det kan finnas på typ ica eller konsum??

Hannah76 skrev 2007-08-25 23:46:07 följande:
    Finns där de säljer hårfärg.
  • pulmones

jag har inte hittat något sånt medel tyvärr......har letat själv överallt så jag puffar väl då eftersom jag är värdo på att ge råd.

tänkte även fråga någon avfärgningsvan människa om man kan få rött hår när man avfärgar från brun?. Förlåt TS att jag var tvungen att fråga!

Det finns lika många olika åsikter som det finns människor!
  • Nellee
    svea05 skrev 2007-08-25 23:48:46 följande:
    så det kan finnas på typ ica eller konsum??
    Ja, det brukar finnas där. Har själv köpt på ica.
  • svea05
    pulmones skrev 2007-08-25 23:51:43 följande:
    jag har inte hittat något sånt medel tyvärr......har letat själv överallt så jag puffar väl då eftersom jag är värdo på att ge råd.tänkte även fråga någon avfärgningsvan människa om man kan få rött hår när man avfärgar från brun?. Förlåt TS att jag var tvungen att fråga!
    ingen fara... jag har mörkbrunt hår... frågan är om man kan gå till frisören å göra blonda slingor på de...??
  • Nellee
    pulmones skrev 2007-08-25 23:51:43 följande:
    jag har inte hittat något sånt medel tyvärr......har letat själv överallt så jag puffar väl då eftersom jag är värdo på att ge råd.tänkte även fråga någon avfärgningsvan människa om man kan få rött hår när man avfärgar från brun?. Förlåt TS att jag var tvungen att fråga!
    Snarare orange.. Köp en extra avfärgning och silverschampo.
  • pulmones
    svea05 skrev 2007-08-25 23:54:58 följande:
    ingen fara... jag har mörkbrunt hår... frågan är om man kan gå till frisören å göra blonda slingor på de...??
    det vore kanske snyggt?
    Det finns lika många olika åsikter som det finns människor!
  • Hannah76

Coop, maxi, kicks osv brukar ha Garniers avfärgning.
    Fast det sliter något enormt på håret.. Och man måste färga det igen efter. Det tar bort all färg, man blir taskigt blond..*L*

• aidah

du kan göra blonda slingor men det kommer inte bli så ljust.
    det måste göras stegvis.avfärgning ger ett rött/orange resutlat sen får man färga över det.kanske bäst att låta en frisör göra det..

• svea05
    Nellee skrev 2007-08-25 23:54:22 följande:
    Ja, det brukar finnas där. Har själv köpt på ica.
    okej då ska jag kolla där, vart finns det silverschampo då?
  • tinna

Min syrra köpte på Åhléns. Det krävdes två avfärgningar och en blekning innan hon kunde visa sig ute igen, jösses vad vi skrattade Hon var verkligen tokorange i huvudet!

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • Monsa

Jag såg nåt på Kicks en gång, det fanns olika sorter för olika färg tror jag

• svea05

hehe kanske bäst man får punga ut någon tusenlapp på frisören ifallatt

• Nellee
    svea05 skrev 2007-08-25 23:57:19 följande:
    Nellee skrev 2007-08-25 23:54:22 följande:
    okej då ska jag kolla där, vart finns det silverschampo då?
    Köpte på kicks, det var jättebra! Kommer inte ihåg vad det hette, men tror inte att de hade så många olika.
  • BabyEm

KÖP INTE AVFÄRGNING SJÄLV!!! JAG GJORDE DET .. BLEV JÄTTE-ORANGE.. SOM EN APELSIN UTAN ATT ÖVERDRIVA! Du kommer ändå behöva flera förpackningar ocg färg efter det och silverinpackning (bättre än silver-schampo) så det blir lika dyrt som att gå till frisör o då blir det bra med en gång .. Jag har även gått till frisör och gjort så jag vet ..

• Nellee
    BabyEm skrev 2007-08-26 00:03:31 följande:
    KÖP INTE AVFÄRGNING SJÄLV!!! JAG GJORDE DET .. BLEV JÄTTE-ORANGE.. SOM EN APELSIN UTAN ATT ÖVERDRIVA! Du kommer ändå behöva flera förpackningar ocg färg efter det och silverinpackning (bättre än silver-schampo) så det blir lika dyrt som att gå till frisör o då blir det bra med en gång .. Jag har även gått till frisör och gjort så jag vet ..
    Jag gjorde avfärgning hemma för några veckor sedan. Det gick bra, har sämre erfarenheter från frisören.. Då blev jag orangehårig, kunde inte gå ut på flera veckor och håret blev så slitet. När jag gjorde det hemma gick det snabbare, mildare medel och det lille oranga som blev var borta på några dagar. Alla har vi våra erfarenheter.
Svar på tråden HårAvfärgning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!