• NeA 84

hur ligger de till med silverfiskar?

jag har sett silverfiskar både i badrummet å köket....
    men såg jag de i sovrummet med!
    är silverfiskar skadedjur eller liknande?

vad kommer efter de här........
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-26 12:58:16:
    ska tillägga att jag sett de flera gånger
  • Svar på tråden hur ligger de till med silverfiskar?
  • appius81

De kommer när det är fuktigt. Har sett någon hemma med men bara nån enstaka typ två gånger. Är det många?

♥ (¯`°?.¸ ♥Olivia ♥¸.?°´¯) ♥
  • Snoris

Det är inga skadedjur men dom är skitäckliga! Har haft såna jag med.

• WhiteTrash

Bor du i hus eller hyresrätt?
    Jag bor i hyresrätt och hade silverfiskar i mitt badrum. Jag ringde och gjorde en felanmälan och anticimex kom (tre ggr). Silverfiskarna försvann dock inte och jag fick badrummet helrenoverat. Nu syns inte en enda ful fisk

• NeA 84

bor i hyresrätt....men de e ju just de att dom är i alla rum utom barnens å tv-rummet(har inte sett dom där iaf)
    hittade en nyss bland kläderna i garderoben....huuua....

• appius81

Usch så äckligt! Har bara hört att de kan komma om det är fuktigt men det kanske inte stämmer. Någon typ anticimex borde ju komma och titta

• ZeldaStar

Dom kommer pga. oss människor.
    Tydligen är det för våra "partiklar" eller damm från oss, som dom gillar.
    Med tanke på att dom trivs i badrum, där finns ju ganska mkt avlagringar från oss människor. 
    mmm....mysigt! Flört

Dom är äckliga! blää!

• NeA 84

jag ska nog kontakta hyresvärden om anticimex....usch...tänk om dom springer i köksskåpen.....*känns som de kryper över hela kroppen......*ryser*

appius81 skrev 2007-08-26 13:10:45 följande:
    Usch så äckligt! Har bara hört att de kan komma om det är fuktigt men det kanske inte stämmer. Någon typ anticimex borde ju komma och titta
  • Rosana

När vi flyttade in i bår gamla lägenhet för några år sen, var hela stället fullkomligt invaderat av silverfiskar!! Så vidrigt! Ringde Anticimex som kom och "sprutade" hela lägenheten, och så försvann de. Människorna som bott i lägenheten innan oss var rätt sunkiga, så jag inbillade mig att det var dem som "bidagit till invasionen, men det kanske är fel...Hursomhelst, Anticimex!

• appius81
    NeA 84 skrev 2007-08-26 13:13:49 följande:
    jag ska nog kontakta hyresvärden om anticimex....usch...tänk om dom springer i köksskåpen.....*känns som de kryper över hela kroppen......*ryser*
    Ja det känns som de kryper på mig med nu
Svar på tråden hur ligger de till med silverfiskar?