Inlägg från: mammatillvictor |Visa alla inlägg
  • mammatillvictor

Nya goa vänner sökes, adopterad från alla världens hörn.

Jo, jag! Från Ecuador Väntar själv på att få åka till Vietnam och hämta vår son!

• mammatillvictor
    Filips mamma81 skrev 2007-09-23 21:13:05 följande:
    facebook nån mer här som har de, skaffade idag, fattar inte direkt mycket. men men..
    Jag har facebook
  • mammatillvictor
    Nericia skrev 2007-10-11 20:20:02 följande:
    go kväll på er i tråden!Det här med era riktiga namn, hur har ni gjort som fått barn, har ni fört vidare erat namn till dom. min kompis som är adopterad, hon fick en dotter och hon fick hennes riktiga namn fast det är alltså inte barnets tilltalsnamn.jag tycker det var gulligt, om jag får barn någon gång så ska nog jag oxå göra så, förutsatt att det blir en tjej.
    Hej!

Ja, jag hade nog gjort det om jag fått biologiska barn (inte uteslutet att det kan bli det någon gång, vem vet) och då hade jag nog fört vidare mitt födelsenamn men nu när vi adopterar ett barn så har ju han sitt eget namn och hade han varit en flicka hade jag inte fört mitt namn vidare då det inte riktigt passar in tycker jag. Mitt namn är så sydamerikanskt och vårt barn är från Vietnam. Men nu får sonen sitt bionamn plus min mans bionamn för han är också asiat!
  • mammatillvictor
    Nericia skrev 2007-10-13 18:30:13 följande:
    hur har det känns när ni har adopterat, tycker du att du har haft en klar fördel på föräldrautbildningen när du själv är adopterad? har man någon fördel över huvudtaget när man som adopterad adopterar, jag har hört att om man är ifrån indien t ex och sen adopterar därifrån, så har man förtur, gentemot andra blivande adoptivföräldrar. är det sant tror du?vi kommer ju oxå adoptera om det inte blir några barn via ivf.
    Inte direkt på föräldrautbildningen, det är ju en utbildning och inget annat. Så där har det väl inte varit någon direkt fördel men däremot under hemutredningen. Eftersom vi båda är adopterade, jag och maken så ändrades frågorna rätt mycket pga det. Vi vet ju hur det är att vara adotperad och frågorna fokuserades mer på hur vi har haft det och hur vi ser på att adoptera ett barn utifrån att vi är adopterade. När det gäller landvalen  kan berätta mer om det om du skriver till mig i inboxen vill inte ta detta här.
  • mammatillvictor
    Bolivia
    My hope, adopterad 1976.

Eucador
    Vietnammamma, Quito nov 1975 till Stockholm. Född augusti -75. Bor numera i Göteborg

Indien
    Filips mamma81, calcutta, adopterad 1983 till Trollhättan, född 1981. Bor nu i Skövde

Ranjana Fu Rosenlöf Bombay adopterad 1985, född 1983

Renu, Trevandrum, adopterad 1983, född 1981.

Indonesien
    eemamma, jakarta, adopterad 1976.
    Thezzan76, jakarta, född 1976

Iran
    Nericia, Teheran, adopterad julen 1977, född 1977.

Israel
    Fagerholm, adopterad 1985.

Korea
    Audiopro, Seoul, adopterad 1984.

Sussieluskan, Seoul, adopterad när hon var 9 månader, född 1973

Polen
    Rödarosor, adopterad 1985.

Sri Lanka
    Maramiss, adopterad hösten 1980.
    Gitani, adopterad 1977.

Thailand
    Tuzen, adopterad 1976.
  • mammatillvictor
    Filips mamma81 skrev 2007-10-21 13:39:57 följande:
    Måste ju skriva välkommen till de nyaste här inne med,Nericia--> de blev inget akvaium än, får vänta lite till eftersom vi kom på att vi endå inte ska vara hemma på ett tag snart, Filip ska ju OP sitt hjärta nere på ÖSTRA SJUKHUSET i Göteborg..vecka 44idag ska vi bara ta de lugnt. göra de minsta möjliga orkar inte flänga hit o dit..Filip tittar på bonde söker fru just nu haha och säger "mnä mnä, jajaja" hela tiden låter så gulligt..
    Lycka till med op av hjärtat på Östra sjukhuset. Bor ni i Göteborg? Kram
  • mammatillvictor

Vi får försöka hålla tråden vid liv!

Svar på tråden Nya goa vänner sökes, adopterad från alla världens hörn.