• Nericia

Nya goa vänner sökes, adopterad från alla världens hörn.

Hejsan! Jag är 30 år. är adopterad ifrån iran, kom till sverige när jag var 6 månader. Har inga barn ännu. Jag och min man bor i Kumla i Närke.

• Nericia

kikar in i tråden, vore kul tycker jag om vi kunde hålla liv i tråden.

• Nericia

go kväll på er i tråden!

Det här med era riktiga namn, hur har ni gjort som fått barn, har ni fört vidare erat namn till dom. min kompis som är adopterad, hon fick en dotter och hon fick hennes riktiga namn fast det är alltså inte barnets tilltalsnamn.

jag tycker det var gulligt, om jag får barn någon gång så ska nog jag oxå göra så, förutsatt att det blir en tjej.

• Nericia
    Vietnammamma skrev 2007-10-13 17:00:55 följande:
    Hej!Ja, jag hade nog gjort det om jag fått biologiska barn (inte uteslutet att det kan bli det någon gång, vem vet) och då hade jag nog fört vidare mitt födelsenamn men nu när vi adopterar ett barn så har ju han sitt eget namn och hade han varit en flicka hade jag inte fört mitt namn vidare då det inte riktigt passar in tycker jag. Mitt namn är så sydamerikanskt och vårt barn är från Vietnam. Men nu får sonen sitt bionamn plus min mans bionamn för han är också asiat!
    hur har det känns när ni har adopterat, tycker du att du har haft en klar fördel på föräldrautbildningen när du själv är adopterad? har man någon fördel över huvudtaget när man som adopterad adopterar, jag har hört att om man är ifrån indien t ex och sen adopterar därifrån, så har man förtur, gentemot andra blivande adoptivföräldrar. är det sant tror du?

vi kommer ju oxå adoptera om det inte blir några barn via ivf.
  • Nericia
    Filips mamma81 skrev 2007-10-17 18:34:33 följande:
    Ja min son heter ju nått från Indien..Filip Kumar Welander... tycker de passar bra på honom, vet en vuxen som är adopterad från indien som me heter Filip Kumar.tyckte de passade så bra till honom med så..Idag har vi var varit hemma hela dagen iallfall jag, jim o filip har varit ute en sväng, men ja hostar så så jag orkade inte hänga med, Nu är Filip på tallkotten de skulle fira honom i efterskott där idag, hoppas de blir kul. får väl se vad de blir för min egna del i morgon då hihihi.. Då blir ju jag ett år äldre o inga rynkor, om de inte vill komma under natten vill säga hua vilken tanke haha...
    Hoppas du får en bra dag i morgon då, och ett stort Grattis!
  • Nericia

ska vi göra en liten lista vart folk är adopterad ifrån m m. det är så svårt att hålla ordning på alla.

Vad tycker ni?

• Nericia
    Lista

Filips mamma81
    , Indien/calcutta, adopterad 1983, född 1981....
    Nericia, Iran, adopterad 1977, född 1977.
  • Nericia

Lista  

Indien

Filips mamma81, calcutta, adopterad 1983, född 1981.

Renu, Trevandrum, adopterad 1983, född 1981.

• Nericia

Lista  

Eucador

Vietnammamman

Indien

Iran

Nericia, Teheran, adopterad julen 1977, född 1977.

Israel

Fagerholm, adopterad 1985.

Polen

Rödarosor, adopterad 1985.

Sri Lanka

Maramiss, adopterad hösten 1980.

Gitani,  adopterad 1977.

Thailand

Tuzen, adopterad 1976.

• Nericia

Lista  

Bolivia

My hope, adopterad 1976.

Eucador

Vietnammamman

Indien

Indonesien

eemamma, jakarta, adopterad 1976.

Iran

Nericia, Teheran, adopterad julen 1977, född 1977.

Israel

Fagerholm, adopterad 1985.

Korea

Audiopro, Seoul, adopterad 1984.

Polen

Rödarosor, adopterad 1985.

Sri Lanka

Maramiss, adopterad hösten 1980.

Gitani,  adopterad 1977.

Thailand

Tuzen, adopterad 1976.

Svar på tråden Nya goa vänner sökes, adopterad från alla världens hörn.