• Lizel

Nya goa vänner sökes, adopterad från alla världens hörn.

Hej

Jag kommer från Korea o adopterades i januari -77 när jag var 1 år. Är alltså 31 år o har flyttat tillbaka till Karlskrona där jag är uppvuxen o bor tillsammans med min sambo o vår dotter som är 11 månader.

Må så gott :)

• Lizel

Hej hej
    Nericia: Tack, trevligt :)

MinAh: Nej inte mycket.

Filips mamma81: Här är det bara fint, hoppas det gick bra med alla dina möten idag :)

Själv ska jag sätta upp den sista bården i Emilias rum. I färgbutiken rekommenderades jag att ta två rullar, men inte, köpte en rulle o trodde i min enfald att den skulle räcka. Kom lite mer en halvvägs i rummet *mummel, mutter* Fick gå tillbaka o beställa en ny o han tittade på mig o log lite (hans blick sa "vad var det jag sa")... lite nytigt.

• Lizel

Hej.

Har nu skrivit ett (för?) långt o seriöst inlägg på en annan tråd så nu vill jag bara önska alla en trevlig helg här innan jag loggar ut.

kram
    /Elisabeth

• Lizel

Hej alla!

Tittar in en liten stund innan jag tar mig an dotterns rum (måste ju bli färdig innan 1-årskalaset)

Destined star: Tack så mycket, vad glad jag blir :)

Tycker också det hade varit skojigt att ses någon gång. Jag är flexibel," portabel" o liksom Destined star, öppen för förslag ;) Vem vet, någon gång nästa vår eller framåt sommaren kanske vi kan få till en träff med ett glatt gäng ;)

Sussieluskan: Oj, -8,5 grader o snö... o jag som tycker det är kallt här i Karlskrona med sina -0,5...

Må så gott o Destined star, krya på dig!
    Det brukar sällan vara så mycket snö i dessa trakterna o det kan jag sakna ibland. Särskilt runt jul när asfalten gör att allt bara ser dystert ut o man inte alls kommer i julstämning. *mutter*

Nähä, här blir inga möbler målade.

• Lizel

Godkväll :)

Här haglar inte inläggen precis, men jag kan tänka mig att alla har fullt upp hemma eller så är man för trött. Har själv försökt hålla mig borta från datorn idag o t.o.m. gjort lite nytta här hemma medan dottern tog sig en tupplur (x i taket).

Destined star: Hur är det barnen? Mår de bättre?

Filips mamma81: Vad är det för adoptionsgrupper du talar om?
    Jag vet att det finns en förening för adopterade från Korea (AKF) är det sådan förening/grupp du menar?

Emilia fyller snart 1 år o jag börjar få panik. Det ser ut som hej-hopp-kom-o-hjälp-mig här hemma. Vi flyttade hit för drygt två månader sedan o har inte riktigt kommit i ordning...ähum. Dessutom så väntar vi på lite möbler som inte levereras förrän i v50 o det är inte mycket att göra åt :P

Jag har nästintill idétorka när det gäller "kalasmat". Vill ha något enkelt men ändå matigt, gärna något man kan förbereda dagen innan. Funderade lite på paj...men många pajer blir det så jag vet inte. Tips o förslag mottages gärna :)

Nähä, läggdags!
    Ajö med er, ha det bra!

• Lizel

Hej!

Sussieluskan: Tack så mycket för tipset, jättebra idé, särskilt det där med att sätta mormor o farmor i arbete också ;)

Hoppas alla har haft det bra idag. Själv har jag träffat en från min gamla föräldragrupp som jag fick kontakt med här på FL faktiskt. (Den föräldragruppen som vi deltog i löstes tyvärr upp för ingen tog tag i att anordna fler träffar) Men det var jätteroligt att träffa henne o hennes lilla dotter o förhoppningsvis kan vi fortsätta hålla kontakten o träffas :)

Är det många utav er som umgås med mammor från era föräldragrupper?

Det verkar vara ganska vanligt ändå att man blir ett gäng som följs åt från graviditet till barn...

Dags att underhålla dottern lite ;)
    Ha det bra!

• Lizel

Nericia: Krya på dig

Det verkar som det är börjar bli förkylningstider nu. Jag pratade med ett par mammor på "klapp o klang" i fredags o de sa att det hade inte gått så mycket förkylningar eller andra sjukdomar heller för den delen denna hösten på förskolorna. De antog att det var lugnet före stormen...

Ja ja, här sitter jag o blurrar medan jag ominstallerar min dator (använder sambons dator just nu). Borde nog sova snart, är trött som en gnu.

Godnatt!

• Lizel

Hallå

En lördagkväll hemma hos mig: Min sambo byter blöjan på dottern o tappar ut innehållet på golvet som rullar in under tvättmaskinen *ähum*

Ja ja, medan han städar undan kan jag skriva ett par rader :)

Nericia: Ja, det är hopplöst när förkylningar "cirkulerar runt" o alla bara smittar varandra hela tiden. Hoppas dock att du är frisk o kry snart o att det håller i sig.

Destined star: Vad skönt att höra att barnen mår fint :)
    Var har ni lagt nytt golv för någonstans?

Nej, nu är det nog bäst att jag gör en insats där ute, låter som om någon behöver hjälp ;)

Må så gott allihopa!

Svar på tråden Nya goa vänner sökes, adopterad från alla världens hörn.