Inlägg från: pandakungen |Visa alla inlägg
  • pandakungen

Bilen....

Såhär är det.
    Jag har fått nytt jobb och behöver bilen.
    Frugan känner sig väldigt låst här hemma då hennes kompisar bara är inne i stan.
    Jag förstår henne att det blir lång tråkigt att gå hemma hela dagarna.
    Jag har bett henne ta bussen men det tycker hon inte verkar säkert, vad ska hon göra om vår dotter får frispel mm..
    Jag får dåligt samvete men vad ska jag göra.. Köpa en bil till är inte aktuellt just nu.

Någon som känner igen sig / har förslag??

Tobbe

• Svar på tråden Bilen....
  • pandakungen

En bil till hade löst alla bekymmer, men just nu känner jag att ekonomin inte tillåter det.

Visst är det säkert att åka buss, hon tycker nog bara att det ska vara krångligt med vagnen och att den lilla ska bli ledsen. Själv skulle jag inte se det som ett bekymmer att åka buss.
    Får nog ta och öva lite på att åka buss i helgen

• pandakungen
    rudd skrev 2007-08-27 21:04:26 följande:
    Ja men om nu den lilla skulle få "spel" på bussen då, vad gör det? människor ser hysteriska och ledsna barn i kollektivtrafiken varje dag Min sambo har åkt kollektivt med grabben i 1,5 år nu och det har inte vart några problem.Bussarna och dom nya tågen är väldigt barnvagnsvänliga,dom nya tågen har ju inte ens någon "tröskel", bara att rulla på.Men visst är det skönare att åka bil, det är en sak som är säker!Tror det handlar om ren bekvämlighetsfråga om jag ska vara ärlig Och du skriver att du BEHÖVER bilen till jobbet, och vad är viktigast....att du kan åka och jobba eller att hon ska kunna ta sig bekvämt till stan för att kunna ta en "latte" med sina vänninor?Hoppas det inte låter så hårt som det kan framstå av mig
    Hårt!?
    NEJ, det är så jag har sagt till frugan. Hon förstår oxå, men e nog mest osäker på att åka buss. Vi får öva helt enkelt.

Tobbe
Svar på tråden Bilen....