• Emerald88

Normalt att vara törstig ofta i slutet av graviditeten?

Jag är i vecka 33 och jag tycker att jag är nästan ständigt törstig numera. Dricker jättemycket vatten varje dag men jag är likt förbannat jättetörstig bara nån timme senare. Nån som vet om detta är normalt att vara såhär törstig i slutet av graviditeten eller borde jag prata med min barnmorska?

• Svar på tråden Normalt att vara törstig ofta i slutet av graviditeten?
  • Sipadan

Även jag är i vecka 33 och upplever samma sak! Har dock mycket vatten i kroppen. Benen är inte vackra :(

• Triple Trouble

det är nog helt normalt, har bm testat glucos på länge? (för att utesluta gravdiabetes)

• Emerald88

Min bm har aldrig testat glucos på mig. Ska träffa henne på onsdag, får ta upp det då.

• Donia

sockervärdet är KANSKE en aning högre än normalt!! kolla med din bm!! fast är man höggravid kan man känna allt möjligt utan att det är något på tok. lycka till1

Emerald88 skrev 2007-08-26 22:30:24 följande:
    Jag är i vecka 33 och jag tycker att jag är nästan ständigt törstig numera. Dricker jättemycket vatten varje dag men jag är likt förbannat jättetörstig bara nån timme senare. Nån som vet om detta är normalt att vara såhär törstig i slutet av graviditeten eller borde jag prata med min barnmorska?
  • Googels

Jag var betydligt med törstig hela andra halvan av graviditeten tyckte jag, framför allt om man var ute nånstans och inte hade nåt att dricka med sig.

• Edina1981

är i v 36 o ett par veckor tillbaka har jag börjat dricka väldigt mkt vatten, har mkt vätska i kroppen med jag tror att vädret har oxå spelat sin roll...kvavt o varmt.

• Teskedsmamman

Jag drack massor i slutet med alla tre killarna, för att inte tala om när man ammar sedan....

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Alfred 0707
  • auti

Kolla med bm så det inte är sockret men jag hade det likadant när jag väntade min första. Och inte gick det över när han kom ut för då var jag ständigt törstig pga amning =)

• Mephala the ranger

Jag har varit törstig hela graviditeten. Min craving har varit just vatten. Men mitt socker har alltid legat lågt så ingen grav.diabetes. Drick på. Pressa i citron när du blir less på att bara dricka vatten, otroligt gott!

• Rajan

Emerald88 - jag säger bara - vänta tills slutet...DÅ kommer du veta vad törst e ... Jag ska föda enl bf om 4 dgr o jag fullständigt HINKAR i mig vatten - skulle kunna tro att det e jag som deltar i friidrotts VM... Lätt 1,5 liter när det känns som mest suget... Kan även tillägga att det e som att högtryckskissa när jag går på toa

• Reyngirl

Rajan skrev 2007-08-27 11:04:57 följande:

Kan även tillägga att det e som att högtryckskissa när jag går på toa
    Hahaha Högtryckskissa!! *fniss* För att inte tala om alla mitt-i-natten toabesök när man är mer sovande än vaken och snubblar över katterna!

Här är en till som känner igen det där med att va SUPERtörstig hela tiden! Har flera kannor och flaskor med vatten i kylen för det tar sån tid att få det så kallt som jag vill ha det i kranen! Är iofs i v.29, men jag tycker det har varit så här sen v.20 minst!
    Det märkliga är att det finns ingen annan dricka som släcker törsten bättre än just kallt vatten!
    Men som dom andra har sagt, be din BM kolla ditt b-glukos vid ditt nästa besök om du är orolig.
  • Rajan

Reyngirl: ...coh när mannen glömt fälla ner locket så jag av vana istället fäller upp ringen o får en chock...för SOVER - ja, det gör jag. Kan vägen utantill så att tända lampan e ju inte att tänka på heller...
    Vi har börjat stänga dörren till sovrummet...hundarna lämnade oss självmant efter alltför många svanstramp...

Svar på tråden Normalt att vara törstig ofta i slutet av graviditeten?