• Fiaflopp

ÄD-listan Del 3

Startar en ny tråd då den galma är stängd för svar!

Äter Progynon (eller motsvarande):

Skattsessan, (ÄD planerad 22-24/8)
    Sleepingbeuty: progynonstart 15/8 ET 1/9
    Future: ET v35

~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^ ~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~~^~
    Datum för ägginsättning:

Skattsessan, planerad insättning 22-24/8 (1:a försöket)
    Sleepingbeuty planerat ET 1/9( 7:e försöket med ÄD)
    Nellib, planerad äggåterföring 27/8 (1:a fösöket)

Startar behandling 2007:

Glad73a börjar 1:a ÄD-försök under året(förhoppningsvis..
    Cetta, har fått egen donator och gör första försöket augusti 2007, 3 avbrutna IVF försök.
    Pantern2: 5:e ÄD 7 September
    MissC: I kö för 2:ra ÄD (AVA i Riga / Åbo)
    irmelika: i kö för 1:a ÄD (i år hoppas, hoppas!) AVA Åbo

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
    Ruvar:

Caja, ET 16 aug (2:a ÄD försöket)
    Sma, FET 20 aug (2:a försöket)
    Nikolina ET 21/8 (3:e ÄD, 1:a EGV)
    Mini: FET 24 aug (2 IVF/ICSI, 2 färsk ET, 2:a FET)

Gravid genom ÄD, GRATTIS!!!:

Pimpom, 1:a ÄD-försöket januari
    Catfor, 1:a ÄD-försöket, december 06
    Rosett, 6:e ÄD-försöket, mars o7
    LitenoGlad: 1:a försöket, April 07
    Bobi, 1:a ÄD-försöket, juli 07 (5 egna IVF/ICSI)

Kopiera hela listan om ni vill lägga till er eller ändra något (kopiera även detta)

• Svar på tråden ÄD-listan Del 3
  • Fiaflopp

Mini: min kropp tackar för kramen,den behövde det Flört

Ortopeden anteckande i journalen och sa att eftersom jag somnade så tvärt och sov länge (LÄÄÄÄÄNGE) efteråt så var jag med största sannolikhet medvetslös..men herregud tänkte jag,tänk om jag int evaknat och Peter (maken) kommit hel och hittat mig...*hemska tanke*.
    Han trodde inte det var någon fara men skrev ner det så att jag kan återkomma till det om det blir något av nacken senare (fösäkringar och så).

Men nu gickallt bra tack och lov!

Sen så pratade vi operation (axeln är ju sönder sedan flera år) och han ska nu öppna hela stora axelledenFörvånad men lovade att det skulle bli snarast efter att jag förklarat att vi genomgår ÄD och har kämpat i 5 år nu,go läkare!!!
    Han skulle skriva bråttom i journalen till sköterskan som gör hans operationsplaneringar till och med (tackarGlad)

• Fiaflopp

Mini: föresten,hur fortsätter ni med behandlingar??

• Maura

Skönt att allt gick så bra Fia och att du verkar ha hittat en bra läkare. Kram M

• Future

Oj, vilken aktivitet det är här inne! Så bra, då känner jag mig inte lika ensam.

Skrattsessan: Jag kommer nog att testa dag 14 som läkaren sa, eftersom jag har läst att det också är den tidigaste dagen att få så säkra resultat som möjligt. Men han sa också att om resultatet är negativt den dagen så ska vi fortsätta med alla medeciner i fyra dagar till och test igen, just för att man kan vara "låghormonare"

Maura: Jag känner nog lite som du. Jag vill ha exakta angivelser på vad jag kan och inte kan göra.

Hmm.. jag ska ju flänga runt med jobbet i vanlig ordning redan nästa tisdag. Då jag flyger till Paris. Hoppas det inte påverkar negativt... Men å andra sidan har jag i princip inte lyft ett finger vissa IVF'er och kört med mina kära stavar varje morgon vissa IVF'er och resultatet har varit detsamma, negativ, ändå. Så länge man inte tar ut sig så borde det ju funka. Däremot är jag lite nojig över lyft, så på båten från Finland fick min älskade älskling dra två stora väskor. Ni skulle se vad folk stirrade när jag trippade först med en liten handväska och älsklingen kom alldeles svettig med två stora väskor efter sig.

Lycka till Fia! Hoppas du får operationsdatum bestämt snart!

Välkommen tillbaka Mini!

• Maura

Future, det där med väskorna känner jag igen Mitt hjärta bar ALLT, 3 väskor, laptop, taxfree-inköp Det var 30 grader varmt, 25miljoner männsikor på flygplatsen och köer som jag inte kunde stå i! Folk måste ha trott att jag var världens hemskaste fru

• Fiaflopp

Precis...vi måste tänka på att vi ( i alla fall de flesta av oss) inte har några barn ännu och vi KAN vara låghormonare som det kallas...vds det visar sig inte lika fort men manäg gravid ändå...

• MissC

Future - Grattis till din nya inneboende! Självklart har de bokat 9 månader. Lycka till!

Det är många som ruvar nu. Håller tummarna för ALLA! Det är dags för lite ++++++++++++++++ i tråden nu.

När jag var i Åbo så sa läkaren att man inte skulle bada några dagar efter insättning. Det var det enda rådet jag fick. Jisses vad olika det är!

Ha en fortsatt bra kväll!

KRAM,
    /MissC

• Minisen

Fia: vi funderar på att fortsätta i finland och på adoption... ska börja med adoptions utredning i höst OM, jag menar OM bebisen inte bestämmer sej hör att fästa sej :)... men det ska den väll? Min syster har sagt att hon kan tänka sej att följa med till finland i höst och bli donator... Jag skulle så gärna vilja veta åt vilket håll vi ska kämpa... jag skulle kunna lägga HUR mycket pengar och tid som helst på det "rätta sättet" att bli mamma men nu vet man ju inte om man kämpar åt "fel" håll...
    Dilemma, dilemma...
    och ni? hur fortsätter ni?
    Kram Mini

Ammi: precis så ska vi göra också, för tänk om man "slänger ut" den lilla bara för ett test säger -... När blir erat försök?
    Kram Mini

• nellib

Sorry Fiaflopp. Vill inte på något sätt konkurera med dig Såg inte att du var med och hade startat tråden på nytt. Men nu blev jag glad så nu hoppar jag med och uppdaterar.. Hoppas inte jag klivit på nåns tår

• nellib

Äter Progynon (eller motsvarande):

Sleepingbeuty: progynonstart 15/8 ET 1/9
    Ammi1970: Start 27/8 med progynon-behandling 8mg/dagen
    Cetta: Gör testrunda med feminest. Första försök i september eller oktober.

Datum för ägginsättning:

Sleepingbeuty planerat ET 1/9( 7:e försöket med ÄD)
    Ammi1970: Planerad insättning Vecka 37 (3:e försöket)

Startar behandling 2007:

Glad73a börjar 1:a ÄD-försök under året(förhoppningsvis..
    2007, 3 avbrutna IVF försök.
    Pantern2: 5:e ÄD 7 September
    MissC: I kö för 2:ra ÄD (AVA i Riga / Åbo)
    irmelika: i kö för 1:a ÄD (i år hoppas, hoppas!) AVA Åbo

Ruvar:

Caja, ET 16 aug (2:a ÄD försöket)
    Sma, FET 20 aug (2:a försöket)
    Nikolina ET 21/8 (3:e ÄD, 1:a EGV)
    Skattsessan: ET 23/8 (1:a ÄD försöket)
    Mini: FET 24 aug (2 IVF/ICSI, 2 färsk ET, 2:a FET)
    Future: ET 29 augusti (5 IVF/ICSI), 1:a ET med ÄD).
    Nellib: ET 27 augusti (1:a ÄD försöket)

Gravid genom ÄD, GRATTIS!!!:

Pimpom, 1:a ÄD-försöket januari
    Catfor, 1:a ÄD-försöket, december 06
    Rosett, 6:e ÄD-försöket, mars o7
    LitenoGlad: 1:a försöket, April 07
    Bobi, 1:a ÄD-försöket, juli 07 (5 egna IVF/ICSI)

Kopiera hela listan om ni vill lägga till er eller ändra något (kopiera även detta)

Svar på tråden ÄD-listan Del 3