• Thezzizen

Hm:s overall?

Har fått erbjudande att köpa en vit fleeceoverall väldigt billigt. Ingår ej iårets sortiment på hm tror jag...

Det är i fleece, o man kan välja om de ska vara ben el påse vid fötterna.
    Ngn som haft en sån, är den varm? Hur är strlk? Bra el dålig?

• Svar på tråden Hm:s overall?
  • 2006ängel

Jag har en sån som jag använde till dottern både förra hösten.

...men då satt hon ju i vagnen ocg det var inte -grader ute då funkar det bra, inget du ska ha i vinter när det är kallt inte.

• 2006ängel

både??? undra vad det kom ifrån? :)

• Thezzizen

2006ängel.. Nä ja har en varmare overall till de kallare dagarna men ja tror den blir förvarm i början...

Hur länge hade din tjej den?

• Thezzizen

Vad kostade den i nypris?

• 2006ängel

Förra hösten var rätt varm här i småland och hon hade den säkert till November....tror till och med att det var lite varmt på vintern ibland och då åkte den på när hon satt i vagnen.

• 2006ängel

Kommer inte riktigt ihåg men jag kan gissa på 170 kr ungefär..

• Thezzizen

hmmm, så om ja kan få den för 50 kr så borde det vara ett bra köp...

• blonde redhead

När mina barn var s,å räckte det gott och väl med fleeceoverall hela vintern. Dom satt mest i vagnen och ahade åkpåse. Funkade kanon!

• Lotten

Den funkar bra när man ska dom i bilstolen och när dom ligger i vagnen när man e ute. Hade en sån till min son när han föddes och jag tyckte den funkade utmärkt. Skulle det bli för kallt på vintern kan man ju alltid lägga nån extra filt eller om man har en sån åkpåse så stänger man den. Blir ju ganska vindstilla i liggvagnen. Jag gillade verkligen den overallen

• 2006ängel

Slå till det är ju ett jätte bra köp
    , är det dragkedja eller knappar?

Jag hade en med knappar från någon annan klädkedja och det är INTE Bra då det blir klipor mellen knapparna.

Den jag hade från HM var med dragkedja och superbra.

• Gemelas

Om de är samma så har jag 2 såna till mina tvillingtjejer som inhandlades inför förra vintern men de växte aldrig i dem. Benvit fleece med grönt foder och avtagbar luva. Jag tycker de är mkt stora i storleken, de kan ha dem nu (strl 62) trots att de egentligen har strl 68-74. Hoppas dock på att kunna använda dem en bit in på hösten för de är väldigt fina o gosiga.
    Om jag inte minns fel så kostade de 179:- på H&M Rowells.

• Thezzizen

Den är med dragkedja i vit fleec o ljust foder med stjärnor..

• 2006ängel
    Thezzizen skrev 2007-08-27 09:49:32 följande:
    Den är med dragkedja i vit fleec o ljust foder med stjärnor..
    50 kr,...du har inget att förlora, KÖP DEN!!
  • Humpteedumptee

Hade en sån till mina båda när de var nyfödda och låg i vagnen. Inget för barn som sitter upp själva. Men det är vad jag tycker. Själv har jag haft lite varmare jackor till mina när de ska sitta upp i åkpåse. Men som första overall funkade den utmärkt.

• smulegumman

hej alla som tänker köpa flees overall till era barn gör det... det är en god investering och barnet behöver inte frysa om man har en vind overoll över flisen eller under det fungerade för våran tjej kram

• Thezzizen

Ja de låter ju onekligen som om de skulle kunna vara en bra investering...

Den får inte vara för varm bara, då den ska kunna användas i oktober

Svar på tråden Hm:s overall?