• Snufserufs

5 veckor med Viktväktarna - hur stor viktminskning?

Hej!
    Ska på träningsläger (hund!) om 5 veckor och det hade varit lite kul att ha gått ner några kilo tills dess!
    Har ju gått upp 20 kilo på 3 år!
    Är det sannolikt att jag kan gå ner 5-6 kilo tills dess om jag börjar med Viktväktarmat idag?

• Svar på tråden 5 veckor med Viktväktarna - hur stor viktminskning?
  • Pochahontas

Nja... Det är nog lite väl mycket... Ska du ha en chans att hålla vikten ska du ju inte gå ner för fort... Jag har varit med i viktväktarna nu i åtta veckor. Har varit superhård och inte fuskat, skrivit upp varenda point, gått på mötena, osv... Har gått ner 6 kg på 8 veckor.

Viktväktarna är jättebra, men du ska inte ha för bråttom. Fast jag vet... Skulle gå ner 12 kg, och villehelst ha gjort det tills i förrgår.... Men brudklänningen gick ju på i alla fall.

Don't be so busy making a living that you forget what you are living for...
  • getingmidja

Ja, omöjligt är det inte!

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • getingmidja

5,1 kilo hade jag gått ner efter 5 veckor, var tvungen att kolla.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Ullis33

De pratar om att man bör tappa 0,5-1,0 kg/vecka om jag inte minns fel.....
    Lycka till!

• Trollmor26

Med vv tappar du mellan 0.5-1 kg i veckan så visst är det möjligt, tänk bara på att inte äta för lite, då lagrar kroppen energin istället eftersom den bli inställd på svält = du går inte ner i vikt!!!Rör på dig dagligen, vardagsmotion är nyttigare än man tror, ta för vana att gå raska promenader på MINST ett halvtimme varje dag, kom ihåg...ju längre o raskare promenader, dessto större viktminsknig, släng gärna in 1-2 träninspass i veckan med t ex spinning, aerobics, kick n´boxing, så blir det ÄNNU bättre!!!

• Delphina

Jag gick ned nästan 2 kg i veckan de första veckorna. Tror det är väldigt individuellt.

Svar på tråden 5 veckor med Viktväktarna - hur stor viktminskning?