• Pikku Enkeli

Ha hund i hundgård? Läs TS!

Från det att man går till jobbet och tills man kommer hem, dock med "uppehåll" för en lunchpromenad mitt på dagen. Vissa veckor kan det komma att bli nån enstaka dag i hundgården, andra veckor max 5 dagar och då sällan heldagar. I framtiden skulle det bli vardagligen, men vissa dagar endast några timmar.

Tycker Du att det är ett alternativ att ha en hundgård till sin hund under tiden man arbetar?

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-27 13:48:02:
    Hunden skulle ha tillgång antingen till en isolerad hundkoja med uppvärming eller hundlucka så att den kan komma inomhus.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ha hund i hundgård? Läs TS!
  • MissTag

Beror lite på rasen oxå förståss... mina hundar skulle frysa ihjäl, men så är dom lite fåniga så...

• Snufserufs

Har hunden en isolerad koja så är det ok men det bör inte bli för många timmar i sträck enligt mig!

• Pikku Enkeli

MissTag: Den skulle ha tillgång till så mycket värme den vill.

Snufserufs: Vad är för många timmar enligt dig?

• sataya

min hund skulle klara det. det är en alaskan huskey och är gjord för att tåla kyla.. dock skulle det nog bli tråkigt och hon skulle gräva sig ut.. haha så har man inte det problemet är det nog okej...

• Snufserufs

Inte mer än fyra timmar i sträck tycker jag.
    Har hunden något varmt att krypa in i vid kyla eller dåligt väder?

• MissTag
    Pikku Enkeli skrev 2007-08-27 13:48:48 följande:
    MissTag: Den skulle ha tillgång till så mycket värme den vill.Snufserufs: Vad är för många timmar enligt dig?
    Problemet är nog att mina hundar skulle sitta vid staketet och vänta på att jag kom tillbaka.... *S*
  • Pikku Enkeli
    Snufserufs skrev 2007-08-27 13:52:18 följande:
    Inte mer än fyra timmar i sträck tycker jag.Har hunden något varmt att krypa in i vid kyla eller dåligt väder?
    Uppdaterade i Ts.
  • Pikku Enkeli
    MissTag skrev 2007-08-27 13:52:27 följande:
    Problemet är nog att mina hundar skulle sitta vid staketet och vänta på att jag kom tillbaka.... *S*
    *fniss* Stackars..
  • Atamon

Tycker nog att det är helt okej, så länge det inte är en hund som skäller hela tiden och driver grannarna till vansinne...
    Till den hund som vi hade när jag var barn, så hade vi en isolerad hundkoja med värme, kojan var i två våningar med ett litet fönster på andra våningen Där låg hon och kikade ut och hade det bra. Till den andra hunden hade vi hundgård alldeles bredvid garage/hobbyrum/gästrum. Så pappa byggde en "hundlucka" så hunden kunde välja om hon ville vara ute eller gå in i huset och värmen.

• Caylinn83

Nej, absolut inget alternativ för min hund.  Hade aldrig haft samvete att ställa henne i en hundgård.

Svar på tråden Ha hund i hundgård? Läs TS!