• thessires

Leandervagga... Vad tycker ni?

Ska köpa en Leandervagga till bebisen i magen. Funderar på om det är bättre med stativet eller att sätta fast med krok i taket. (Blir ju en hel del dyrare med stativet...) Hur bäddade ni i er vagga? Tyckte era bebisar om att sova i vaggan?

Dela med er med era erfarenheter

www.leanderform.dk/

• Svar på tråden Leandervagga... Vad tycker ni?
  • SeTa

Jag tycker dom är skitsnygga! Men hade valt att hänga min i taket.

• Glans85

Kan inte säga något om den. Bara att jag håller med om att den är det absolut snyggaste jag sätt. Ser så mysig ut Vill ha en sån till migsjälv!
    En sån vill jag absolut ha när det är dax för oss.
    /sandra

• vilda83

krok i taket tar ju lite mindre plats och är snyggare...tycker jag!!!

himla tjusigt.. om vi bodde i eget skulle vi med haft en vagge till vår kommande bebis.. men vi får nöja oss med säng just nu känner jag..

Sandra + Mattias = Lycka
  • Tösagumman

Hej! Vi valde krok i taket till vår leandervagga; en vid fotändan av sängen, en i TV-rummet, en i köket, en inne i uterummet och slutligen en ute under tak. Huuuur smidigt som helst att kunna flytta runt på den, t om med bebis i går bra (om man är försiktig såklart).

Båda mina killar har gillat att sova i den, men nu har minsta pojken tyvärr vuxit ur den och har övergått till spjälsäng.

Bäddade som i en spjälsäng, d.v.s. med lakan, kudde och täcke - fast samma storlek som till vagn, eller bara med kudde och filt på sommaren. När de var riktigt små rullade jag ihop en fleecefilt som en lång korv och la längs kanten, dels för att få det mer ombonat och dels så inte huvudet skulle skava i tyget.

Kan VARMT rekommendera leandervaggan!

• Truffles

Leandervaggan är verkligen jättefin men själv gillar jag nog Designtorgets "Knoppa" mer.

Har denna månad välsignats med en liten brorsdotter, Alise, och till henne gjorde jag en hängvagga. Har bilder i mitt galleri om du vill se.

• thessires

Åh.. det låter så bra! Är det speciella krokar till taket? Fäster det i alla olika tak? Tror vi har gipstak. Vill ju inte riskera att vaggan lossnar...

• Truffles

Tryckte för tidigt...

I vaggan har jag bäddat som i en vanlig säng med lakan, kudde och täcke samt att jag gjorde en liten filt.

• Tösagumman

hm. glömde ju skriva att vi har "trapetskrokar", så vaggan inte kan hoppa av....

• Tösagumman

fråga i din bygghandel vad det ska vara för krok...eller snarare plugg.

• thessires

Tack för alla svar!!!! Är det fler som har ngt att skriva om takvagga så gör gärna det...

Svar på tråden Leandervagga... Vad tycker ni?