Marsvinstråden för oss marsvinsmänniskor III
Åh jag vet inte vad jag ska göra nu :( Jag har tillfälligt mitt marsvin (har ju bara ett sedan bur kompisen dog) och kaninen i samma bur uppe. Mamma kom idag med en till bur så jag kan ha kaninen i en egen om jag vill. Men de trivs bäst att va tillsammans. Båda är deppiga när de satt var för sig (då var dock marsvinet inne själv och kaninen i uteburen. Har kaninen inne eftersom det ändå bara regnar ute hela tiden. Men nu har han börjat markera revir och skvätter en massa. Det far på väggar och golv och möbler och är inte trevligt. Fortsätter han såhär måste jag ha honom i källaren igen och då även marsvinet såvida jag inte hittar en burkompis åt honom. Men jag vill så gärna ha marsvinet uppe´, och har jag en till kompis till honom så blir kaninen ensam nere... blir fel hur jag än gör >< Jag vet att det skulle gå bra om jag kastrerade kaninen men jag har fortfarande en räkning kvar från djursjukhuset sen jag var där med marsvinet som dog, och sedan har vi en katt som ska kastreras och märkas inom några månader så det är fullt upp med räkningar som det är från djursjukhuset..... någon som har något tips/lösning?