• JoPoAnWi

Hjälp mig välja hotell, Alcudia!!

Nu har vi bestämt att vi ska till Alcudia nästa år, i maj-juni någon gång.
    Problemet är att vi inte kan bestämma oss för vilket hotell vi ska välja.

Så nu vill jag ha er hjälp!

Skriv gärna vad som var för- resp nackdel med hotellen.

Kan tillägga att vi har 4 killar i åldrar; 9,9,8 och 2år.
    Mamma till 4 underbara pojkar
  • Svar på tråden Hjälp mig välja hotell, Alcudia!!
  • Emeraldy

Jag har inte bott på nåt av de hotell du valt, men jag har bott på Alcudia Garden som var superfint. Ett "barnhotell"/"familjehotell" eller vad man ska säga. Nära stranden (måste dock korsa en väg). Mycket aktiviteter för barnen osv. Det är iofs ett par år sen.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Venusmannen

Jag kan inte riktigt hitta några stora olikheter mellan dem, men röstade på Viva Sunrise som jag själv bott på. Avtåndet till havet är ju ungefär lika långt. Möjligen mer restaurangutbud runt Viva Sunrise? Kanske skiljer sig planlösningen i lägenheterna något, och det kan fälla avgörandet?

• Lundelus

VIVA BAHIA

världens bästa hotel med barn.

Ligger iofs strax utanför alcudia men stranden är jättebra

Trevlig personal och god mat

Jag har bott där 14 gånger, så jag trivs väldigt bra.

Dom du väljer mellan är säkert också jättebra, men där har jag aldrig varit

• JoPoAnWi

Men är inte mycket på engelska där; underhållning mm? Tyckte jag läste det på info`t om hotellet.
    Ligger det helt "offside" eller finns det affärer mm omkring?

• Kix01

Vi bodde på Viva blue, fantastiskt hotell!!!!

• Lundelus

jo det är rätt mycket på engelska, dom sjunger på engelska och så, men dom pratar oftast på svenska, tyska och engelska, så att alla förstår.

Det finns lite affärer och restauranger runtomkring, men inte så mycket som inne i alcudia förstås, men bussen dit tar kanske max 10 minuter.

• ia31

Jag tycker helt klart att du sa välja Viva tropic du kommer inte att ångra dig om du har frågor om det hotellet skriv frågor i min gästbok så svarar jag där

• ia31

har varit där 1 gång innan och vill dit igen perfekt hotell med allt

• EMJA 0103

Hej,

jag skulle välja Vingresors Sunwing Nuevas Palmeras med havsutsikt. Det kommer att vara nyrenoverat nästa sommar, ligger precis vid (på!) stranden och har nära in till centrum. Enda nackdelen är en ganska liten pool, men den kanske byggs ut i samband med renoveringen?

Hursomhelst, vi var där sommaren 2006 och var kanonnöjda!

Lycka till med ditt val!

Kram Emja

• JoPoAnWi
    Vi tittade på det stället och ville helst dit, men vi vill köpa till halpension och det kan man inte på det hotellet. Dåligt tycker jag, när det är ett Sunwing Resort!!
  • jessicolors

Hej!
    Vet inte om ni har bestämt er ännu men vi kom precis hem från Viva Sunrise i går 14/9 och har haft en helt fantastisk semester där. =)
    Vi har två tjejer, 6 och 9 år, som hade jättekul där. Poolen är härlig, gott om solstolar eftersom många också väljer stranden som ligger knappt 5 min. bort - badvakt finns vid poolen från 10-19. Finns barnpool med små rutschbanor som även våra tjejer tyckte var kul. Det fanns små cyklar att hyra, typ kickbikes som vi hyrde två dagar och barnen körde runt överallt runt och i hotellet, i lobbyn och genom resturangen och servitörerna bara log och väjde undan galant. Snacka om barnvänligt! =) Aktiviteter för barnen ordnades dagligen i "Open House"/miniklubben där man kunde pyssla mm (inget som bokas hemifrån), det fanns hoppborg och gungor, man spelade minigolf, vattenpolo, fotboll mm och det fanns två svenska tjejer som miniklubbsledare, en tysk kille kunde också lite svenska hjälpligt.
    Alla aktiviteter ropas upp i högtalare på olika språk inkl. svenska så man inte missar det man vill medverka på. När vi var där var majoriteten gäster svenskar, britter och norrmän.
    Det var minidisco varje kväll och då och då disneyshower/sångteatrar som barnen fick medverka i, väldigt bra shower faktiskt. Det var också showbar varje kväll med olika teman och under de två veckorna vi var där var det olika shower varje kväll.
    Ett mycket fräscht hotell med trevlig och professionell personal, många restauranger, barer och shoppar runtomkring. Överallt var barnen välkomna, fanns barnmenyer överallt och tom på Hawaiibaren runt hörnet fanns speciella barncocktails - mycket uppskattat! Vi vill verkligen tillbaka! =)
    Gick förbi Sunwing Resort hotellet ett par gånger och det kändes faktiskt som om Vings Sungarden Viva Sunrise var ett flera snäpp trevligare hotell än deras eget Resort.
    Men det verkar som om alla Viva hotellen är ganska lika och har samma koncept.
    Tips om ni reser till Alcudia - parfymerna är billigare där än på planet. ;)
    Oj vad långt detta blev! ;P

• LångaLinda

Hej!

Smiter in och lånar tråden för en liten fråga:

Vi åker till Alcudia i oktober med vår sexmånaderskille. Jag undrar om någon som varit där med bebis vet om man kan köpa barnmatsburkar och blöjor där, så att man slipper fylla resväskan med det?

• JoPoAnWi

Vi har bestämt oss för att åka till Rhodos istället
    Tyckte det var alldeles för dyrt till Mallorca. Det får bli ett annat år!
     Men tack för era synpunkter, tips och råd

• hockeygirl

hej!
    jag kan varmt rekomendera vings hotell vila prinsesa och prinsesa.
    har varit där elva gånger och de första gångerna var min syster nyfödd och det gick kanon bra servicen är bra och man kan få alla barn saker man behöver till rummet så att det står klart när man kommer t ex vagn, säng , skötbord m.m.
    jag och min sambo har själv fött en liten och vi har precis tittat på vart vi ska åka nästa höst och vi har kiommit fram till att det blir alcudia och prinsesa eftersom vi har bra erfarenhet av detta sedan innan.
    ps: vad som kan kännas tryggt är att det finns läkare från skandinavien på hotellet om det skulle vara något ds
    Lycka till/ Frida

• hannah å robins mamma

Hejsan!

För ungeför 3v sen så kom vi hem från Alcudia och vi bodde på Viva Sunrise och
    jag rekommenderar detta hotell.. helt super!!!!!

Jättefint hotell, fina lägenheter och underbart poolområde.
    Maten va himmelskt god och alla aktiviteter som va dagligen på hotellet va toppen.
    Här kan du även beställa halvpension

Ser att jessicolors skrivit en del om hotellet och jag håller verkligen med henne, åker vi tillbaka till Alcudia blir det absolut detta hotell igen
    Massa +++++++ till Viva Sunrise i Alcudia

Åh va jag längtar tillbaka

Trevlig Resa!!!!

Svar på tråden Hjälp mig välja hotell, Alcudia!!