• Andy 79

*Hej! Tänkte köpa en DV-kamera att filma

Hej!
    Tänkte köpa en DV-kamera att filma lite med nu när jag snart ska bli pappa
    Har kollat på några på Netonnet, Sony DCR-HC17 och Panasonic NV-GS17, kan dessa va nåt?
    Är det någon som har nåt bra tips på vad man bör tänka på eller som är viktigt får ni gärna komma med förslag? Eller om ni rent av har en som ni är hel nöjd med tipsa om modell. Hade tänkt nåt runt max 4000 kr.
    MVH
    Andreas

• Svar på tråden *Hej! Tänkte köpa en DV-kamera att filma
  • Andy 79

Är det inga pappor som filmat sitt barns framsteg? Ingen som har nårga tips?

• Framtiden e vår

har oxå kollat på de 2 du nämner, eftersom de ligger runt 4000kr,
    men köpte i veckan ändå canons senaste dv kamera, (pga av att jag hade en ixus kamera tidigare av canon), MV800 betalade 3895 på
    www.scandinavianphoto.se

har testat lite,verkar jätte bra, (köpte väska o stativ oxå)

• robbank

tjenare , jag skulle tveklöst satsa på sony före panasonic, kollade diverse
    tester innan jag köpte och det föll på sony HC-14...en kanon-kamera
    sonys carl zeis-optik är i en klass för sig.

• Strifeman

Har själv köpt en Sony DCR-HC19 och är väldigt nöjd! Touch screen är ju lite coolt oxå, men skärmen blir lite fläckig... Ett annat stort plus är nightvision (lr va det heter)!
    Känner två stycken som äger Panasonic NV-GS17 men Sony är snäppet vassare!

• Protte

Köpte just den där Sony 17 modellen för någon månad sen och är kanon-nöjd

• runeras

Tips att tänkta på...
    Spara/redigera på dator/DVD-skivor, kräver i regel DV-out/FireWire, Men det kan det vara värt. Man kan göra mycket efterbehandling på sin egen dator om den pallar med trycket.
    Digitalfoto, många MiniDV kameror klarar även att ta digitalastillbilder, upplösning och mängd på orginalminneskort...
    Kör själv med en Sony DCR-PC105E sedan hösten 2003, klart nöjd med denna, förutom att den börjat strula med stillbilderna.

>Protte, hur kan du vara Canon-nöjd med en Sony? Du borde väl vara Sony-nöjd!

• Ronaldinho

Vi köpte en DV kamera för 5 år sedan, den kostade 11 000 :- då !

Det gjorde vi på avbetalning och det funkade.

Det är en Panasonic och det är en kalasbra kamera. Jag är sån som satstar på kvalitet istället för att titta på priset.

Man tjänar på att ha en bra kamera, bra bild bra ljud.

Det är otroligt roligt att titta på de filmer man har sen flera år tillbaka.
    Önskar jag hade råd att ha en "riktig" dator så man kunde göra egna DVD filmer.

Ha de !

• hedde

Håller också på o kollar runt för att köpa en dv kamera och just nu lutar det åt att Sony DCR-HC17 blir den som jag vill satsa på, men jag måste övertyga frugan först. :)

/hedde

• Star 78

Hej! Köpte för någon vecka sedan Sony DCR-H19! Tycker den är riktigt bra och rekommenderar den. Bra zoom, bra bild och ljud när man kopplar till tv och dator, lätthanterlig och touchscreen fungerar perfekt( lite kladdig, gör ingenting!) förståelig meny! Lätt i handen!

Helt klart mycket användbar för en amatörfilmare som mig själv som ska filma sin nyfödda dotters framsteg här i livet!

Hoppas du hittar något som passar dig!

Svar på tråden *Hej! Tänkte köpa en DV-kamera att filma