• Beatrize74

Kan skavsår "gå över"?

Jag köpte så oerhört snygga skor för ett tag sedan. Jag valde en sko som är ganska bra i storlek. Det är hög klack på den och är ganska bågformad bak på hälen så den skaver upptill i bakkanten av en del av foten, men passar i övrigt längs med foten.

Jag fick GRYMMA skavsår av den efter bara en halvtimmas användning.

Nu har jag "läkt" och funderar på om jag någonsin kommer kunna använda mina drömskor?

Har ni några tips på hur man gör med "skavskor"? Går det att töja, förminska på något sätt? ANvända tidningspapper, skavsårsplåster tills skon gått ut sig?

Hjälp, jag har verkligen förälskat mig i skorna och känner mig ledsen varje gång jag är tvungen att ta några andra.

• Svar på tråden Kan skavsår "gå över"?
  • Davidoff1975

Jag skulle använda skavsårsplåster om jag var i samma sits som dig.

• KarJac

Det är nog väldigt olika med fötter. Men jag får gå och gå i nya skor, oavsett hur mycket jag blöder. Sedan när skorna anpassat sig känns det ingenting. Jag har bara höga klackar och det gör förbaskat ont, men det försvinner. Har tyvärr inga supertips, tycker inte skavsårsplåster eller annat hjälper .

I am not bound to please thee with my answers.
  • Runguska

Jag får alltid skavsår av nya skor vilket för min del beror på att jag har ett lite dåligt kliv eller vad man ska kalla det. När jag då går i ett par nya skor första gångerna är de inte "rätt" för mig, men efter en tid sitter de som gjutet.

Det kan säkert skilja från person till person, men prova med ett plåster och gå in skorna eller prova på en sadan sak som tänjer ut skon lite lite.

• AstraTrillian

Gå med dem hemma med en fuktig strumpa så tänjer sig lädret. Sen tycker jag compeedplåster är suveräna. Visst går det över.

Svar på tråden Kan skavsår "gå över"?