• huge smile

Tjejer ska stå och kissa, enligt MFK!

Läs den här artikeln: www.alltommalmo.se/MalmoArtikel.aspx

Berätta vad ni tycker om detta!

Är det bra, äntligen ska kvinnor få göra lika som männen? Eller är det tvärtom?

Personligen tycker jag det är dumt, att kvinnor strävar efter att bli mer o mer lika männen är ju ett tecken på att de kvinnorna tycker att männen är bättre. Varför inte vara stolt över att man är just en kvinna som INTE har snopp och följaktligen inte ska kunna stå och kissa utan att det rinner längs benen?

(men jag kan ju erkänna att det vore rätt praktiskt ibland när man är utomhus)

• Svar på tråden Tjejer ska stå och kissa, enligt MFK!
  • Tygtiiger

Jag såg en fantastisk liten uppfinning nånstans, som en engångs potta/tratt som gjorde det möjligt att stå och kissa UTAN att behöva dra ner byxorna helt och hållet och utan att vara orolig för att det ska läcka längs benen.
    Den tyckte jag var bra, man är onekligen mer exponerad när man sitter på huk i något buskage med rumpan bar och byxorna runt anklarna än om man står upp med nerdragen gylf.

• huge smile

Ja, det verkar praktiskt, men ärligt talat så behöver jag väldigt sällan kissa utomhus, det händer kanske en gång i året när vi är ute i skogen o plockar blåbär, typ...

Men meningen "kvinnors rätt att kissa stående" då? Är det kvinnans rätt att göra det? Är det en rättighet som människa att kunna stå och kissa?

• Tygtiiger

Nå, om man nu ska vara petig så KAN även kvinnor kissa stående utan minsta träning, men då måste man ta av sig alla byxor och ställa sig bredbent. Så en workshop i hur man ska kunna kissa stående med byxor på utan tekniska hjälpmedel är inget jag spontant skulle ägna min tid åt.

• morotsland

Det vore ju superpraktiskt att kunna kissa stående. Heja!

• Mrs Ray

Varför inte en workshop i att killar kan kissa sittande...? Då slipper det bli så äckligt på alla offentliga toaletter. :)

Stå och kissa i byxor känns lite...ofräsächt... Enda gången jag kissar ute är väl i skogen och då är det ju ändå ingen som ser mig.

• Bonn Jäntan

ja vad säger man.. Jäkla trams.. antar att detta är nå feministiskt igen.. att kvinnan ska ha rätt att stå att kissa.. inte fan vill väl jag stå! jag är skapt för att sitta. det va bättre förr innan detta samhälle skulle börja fjanta å ha allt lika för tjejer å killar.

Made by Love.. Ronja..BF 12/1-08
  • morotsland

bonn jäntan: Men varför är det trams? Det är ju ingen som försöker tvinga just dig att kissa stående direkt. Jag tycker att det vore superpraktiskt att kunna när man är utomhus, det är så kallt och lite äckligt att sitta i naturen.

• Murloc

ladyline

Vänta lite nu, sitter du ner, du hukar dig inte alltså?

• morotsland

mucloc: Sitta/huka, samma sak.

• Murloc

ladyline

Nej, det är inte samma sak. Sitter då sitter man på rumpan, den ska ta i, huka, ja, då hukar man, rumpan tar inte i någonstans.

Svar på tråden Tjejer ska stå och kissa, enligt MFK!