• Tove H

junibebisar -05, del 9!

Nu hittade jag den nya tråden Wieeeee.

Hoppas allt är bra med alla å STORT grattis Helen!

Theo 050622 å Ronja 070209
  • Tove H
    Hej på er!!

Här hemma går det bra. Theo har lugnat ner sin trots lite grann. Tror jag ialla fall. Men jag tror att lillasyster har hjälpt honom med det. Han leker mer själv nu å är gladare än förut sen hon kom. Hon har ju börjat åla så då är hon mycket i hans rum så han får sällskap av henne. Men han tycker fortfarande att det är otäckt att hon rör honom

Theos tal är väl inte det bästa, men han börjar sätta ihop 2-3 ord nu. Ja jag vet att det finns barn här som är mycket duktigare, men alla är olika Det är skönt nu när man kan förstå honom mer.

Han har fortfarande 86 i kläder (byxorna är lite stora) å tröjorna varierar, har börjat köpa 92 till honom i tröjor. Overallen är 86 å den drunknar han i.

Idag slog theo mig när jag skällde på honom, det e första ggr det hänt, tror ni jag vart chockad??? Han åkte in på rummet fort ialla fall.
    Några fler som råkat ut för samma sak, kan tänka mig det är rätt vanligt!!

Theo går på dagis jämn vecka: mån-ons-fred halv nio till 14:30 å ojämn tisd-torsd, samma tider.'

Några fler syskon på g???

Ha en bra dag på er allesammans!!!
  • Tove H

Grattis VASEN Hoppas allt gick bra, fast det lät det som

• Tove H

Jobbigt med magsjuka

Idag har theo för första ggr gjort någe på pottan, han har kissat där 4 ggr och bajsat 1 gång Trode det skulle dröja innan han ens kissade en droppe där.
    men han har sprungit runt naken idag för att lillsyrran har gjort det (hon är lite röd, så hon behöver vädras)

Hoppas allt e bra med er andra. Här är snön borta igen, tråkigt..

Theo är rätt liten fortfarande  (ca 11-12kg å ca 86 lång) så några bilstolsbekymmer har vi ännu inte fått....
    Men förstår att ni andra kan tycka det e trångt, för theo sitter bra men undrar om han verkligen kan sitta så tills han e 4 år.

Ha det så bra på er alla junimammor å barn!!

♥¸.?°´¯) ♥Theo 050622 å Ronja 070209♥¸.?°´¯) ♥
  • Tove H

Vad roligt att det är några som ska ha barn igen Grattis meh, och grattis alla ni andra, vet inte vilka som ska ha nu *förvirrad*.

Har ni 2,5 års koll?? Vi har inte koll förrens 3år.

Ronja har hostat sen hon föddes, å jag har tjatat på bvc om det (hon hostar å är snorig hela tiden, och det göra att hon spyr ofta ). Nu har jag fått en tid dit så dom ska kolla henne. Men tror inte dom hittar någe. Jag tror hon är allergisk. E det nån som gjort pricktest innan 1-års dagen?? funderar på att ringa å beställa tid för pricktest.
    Theo har ju ingen allergi så vet inte hur sånt funkar.

Ögoninflammation har vi sluppit än så länge.

Hoppas allt är bra med er allesammans Ha en trevlig dag!

• Tove H

Majflickan: Grattis Vad roligt!

Jag tror anton kommer klara det, tror dom e nöjda om barnen bara pratar
    Theo säger knappt två ords meningare heller, men han har börjat snacka massor nu på bara två veckor, fast oftast ett ord i taget, eller max 2 ord...
    Så det kommer nog släppa för Anton ska du se.

Alla theos jämnåriga kompisar pratar tusen ggr bättre än honom, men alla är ju olika... tur e väl det kanske

• Tove H

Majflickan: Jag förstår vad du menar... Jag kände så oxå hela tiden, men som sagt det släppte för ca 2 veckor sedan (han har pratat innan oxå, men inte som nu)... han säger ju mest typ: handen (betyder hålla handen) om det är två ordsmeningar säger han typ mamma .... kom (han kör en rätt lång paus mellan två ordsmeningarna). Han säger ganska många ord å härmas å så, men uttalar allt rätt lustigt.

Men han kan inte säga F, S R har jag för mig det e.. men vi ska kolla hans hörsel så fort vi kan, för jag pratade som han gör å. Så vi gissar på att det är samma sak för theo. Jag fick operera öronen, å då pratade jag bättre å hörde mer å missade inte vissa bokstäver.

• Tove H

Usch.. här har det varit sjukt...

Ronja har åkt på öroninflammation Hon har varit riktigt dålig å vägrat äta å dricka. Å jättehes å rosslig. Så här har det varit full rulle.. Theo e kry, tur det..

Nu får man väl vänta på den där j-vla vinterkräksjukan Usch....

Majflickan: Har nog inge råd att ge dig.. Theo äter nästan ingenting hemma.. till frukost max en macka å då är det jättemycket för honom, för han brukar inte äta alls. Sen äter han nån banan till lunch, eller mat om han vill ha (oftast inte) sen när det e middag varierar det.. ibland äter han bra.. men oftast tar han några tuggor sen e han nöjd... Men sån har han alltid varit...
    Och jag tycker att han får vara utan om han inte äter... han svälter inte.. Klart han får mellis mellan måltiderna om han vill ha, men det är sällsynt att han frågar om det.
    (han får välling kvällar, nätter å ibland på morgonen)

Men det är ju inte svar på din fråga... han kanske till slut kommer äta mat om han inser att han inte erbjuds något annat... Har faktiskt ingen aning.

Hoppas allt är bra med er annars, och krya på er alla sjukisar....

Förresten är det nån som ger vitaminer till era junisar?? Theo är jättedålig på att äta å han äter absolut inte grönsaker, förutom gurka.. så en kompis tipsade mig om att ge han vitaminer, men då har dom bara vitaminer från tre år, undra om det är nån som kanske fått råd att ge det???

Ska ringa bvc imorrn å fråga dom om det är ok.. För dom på apoteket trode inte det var nån fara, men ville att jag skulle ringa bvc å kolla.

• Tove H

Jessi74: Dom säger att theo äter frukt på dagis (men han går ju bara 15h) men hemma äter han bara banan.. Vet inte varför... Så himla tråkigt faktiskt!

När det gäller grönsakerna så är det nog jag som e dålig på det... jag tycker inte om grönsaker, det enda jag äter är gurka... Det är så äckligt med grönsaker Önskar jag skulle tycka om det för det ser så gott ut och så jag kan lära theo tycka om det...
    Hm kom på att jag äter majs å ärtor, det brukar jag koka å göra, men han vägrar det med!

Men jobbar på att lära mig tycka om grönsaker... måste ju vara en bra förebild...

Svar på tråden junibebisar -05, del 9!