• Molina

junibebisar -05, del 9!

Oj redan en ny tråd!

Majflickan: Vadå avstängd...

Vi ligger också försylda eller rättare karln och Moa själv börjar jag känna i halsen hua orkar inte.
    Dels fyller jag år usch nu blir man gammal 30år imorn.
    Och ska jobba precis hela helgen.

Åhh har Felixxmor fått en liten kille

• Molina

majflickan: Vilken sjuk regel men jag kan förstå dom litegrann men att dom inte kollar vad man skickar jaja nu är du tillbaka

• Molina

Vasen: Åhh ett stort grattis till tjejen
    Gösses går tiden så fort jag tyckte nyss jag läste om din grav....
    Vad ska hon heta? Gick allt bra?

Här har vi kommit till ett problem hemma eller 2st problem. Moa har börjat matstrejka va gör man det enda som duger är typ makaroner och grönsaker....
    Och det andra är hon vägrar prata vet inte snart va vi ska göra vi kör små ramsor vi har testat mycket nu hon kan säkert 50 ord med vägrar att sätta ihop dom och nu har även BVC reagerat och vi ska på vidare utredning senare i vinter.

• Molina

Majflickan: Moa kunde tidigare sätta ihop ord tidigare sen hände något och hon slutade prata helt.
    Nu pratar hon massor men bara ett ord i taget det är just det jag är lite nojjig över.

Men nu är jag lite lugnare när jag läst att min lilla sessa inte är ensam om att vara lite sen i att sätta ihop meningar. Jaja öva öva och tjata så ska det nog släppa.

Ebbas mamma1: Hmm man ska aldrig jämföra barn men som du skriver man gör ju det ändå och det känns lite olustigt när en 1.5 åring pratar bättre än sin egna snart 2.5åring gör.

Kajsa: Jo hon äter jätte bra på dagis så det kan ju vara det som är boven att hon äter för mycket och inte hinner bli hungrig imellan.
    Och ja makaroner och grönsaker är ju inte så tokig tur att hon äter grönsaker iallafall.
    Hon får både gröt och välling. Välling hemma sen äter hon gröt på dagis.

• Molina

Är det nån av er som har haft erfarenhet av krupp???
    Moa har åkt på nåt virusliknande försylning med krupphosta usch tjejen bara hostar och riktigt illa låter det?

• Molina

Tack för tipsen
    Min man och jag att på altan igår kväll med henne då hon började hosta och blev så ledsen men pappa lugnade henne ute och efter ca 20min så va hon mormal igen i andningen.
    Vi har fått nån hostmedicin med luftrörsvidgande och idag hostar hon inte alls lika mycket men när hon väl hostar så hua så det låter.

Usch man känner sig å maktlös när ens hjärta är sjuk.

• Molina

Nu behöver jag er igen! Tyvärr har Moa åkt på hög feber 40grader eller ja jag vet inte om det klassas som hög feber när det är barn men alvedon hjälper inte finns det nåt man kan göra för att sänka den hon är lättkläd bvc är inkopplad men dom säger bara avvakta som vanligt. Ingen snuva eller hosta har hon kan det vara den sk 3dagars febern är det nån här som har erfarenhet av den?
    Hon börjar bli lite påverkad då hon inte vill dricka eller äta nu längre.

• Molina

Åh va gulliga ni är som tänker på min lilla tjej.
    Hennes feber är lägre men hon vägrar dricka hon blir hysterisk när hon ser flaskan inte ens glass eller vanlig läskedryck vill hon ha så nu envisar jag mig med vätskeersättningen ska testa nu nån timma annars får jag nog ringa in till VC eller sjukan för hon börjar bli väldigt slö nu.

• Molina

Tack för alla tips och råd.

meh: ska verkligen kolla upp det där med tyst öroninflammation.

Vi har nu pumpat i Moa vättskeersättning samt pratat med VC och fick ge henne nästan en dubbeldos av alvedon feber gick ner lite men är väldigt hoppig men tycker ändå hon ser piggare ut så skönt men vi ska iväg till vc imorn dom ville kolla henne.
    Mitt i allt upptäckte vi att hon fått en av sina sista tänder men 40graders feber låter ju lite häftigt ändå. Eller så är det bara nåt som går nu ska ringa till dagiset och höra imorn.

• Molina

Ni kommer inte att tro mig Moa har fått VATTKOPPOR!!! Tydligen kan man få väldigt hög feber och vara allmänt hängig innan det bryter ut.
    Idag när hon vaknade va hon helt feberfri men full med prickar jaja 3dagars tänkte vi nån timma efteråt ännu mera prickar pratade med VC dom vill helst inte ha dit oss och allt tyder på just vattkoppor vissa börjar bli stora nu och jag ska se om dom blir vätskefyllda annars får vi tid imorn till VC.
    GRRRR.

Svar på tråden junibebisar -05, del 9!