Inlägg från: ebbas mamma 1 |Visa alla inlägg
  • ebbas mamma 1

junibebisar -05, del 9!

nu hittade jag åxå hit Skrattande
    tack majflickan för meddelandet Flört
    hoppas allt är bra med er alla här! jag själv är lite småförkyld o Leo har blitt förkyld åxå...det är väl storasyster som dragit hem bacillerna från dagis känns alldeles för tidigt med förkylning redan..men men...lär ju bli mycket mer under hösten tyvärr...

Mamma till Ebba 050626 + Leo 070720
  • ebbas mamma 1

Jättegrattis Felixxmor till lille Liam Glad
    Så underbart att det gick så fort!!
    ni mår bra allihop? är Felix snäll mot honom?
    Ebba är dundersnäll mot Leo..klappar försiktigt o pussar o myser...så omtänksam.Vill gärna va me när det är blöjbyte o tar på sockarna på honom. Och så fort han skriker pekar hon på mina bröst

Här är vi annars förkylda, både jag o Leo..jag är tung i huvudet snuvig o hostar lite...Leo är jättetäppt i näsan stackarn. Ebba är väl pigg men jag tror hon e på gång åxå, nyser o näsan rinner lite lite
    Jobbigt nu när hösten är här o alla baciller kommer igen

• ebbas mamma 1

Felixxmor: man kan ju få feber om man har mjölkstockning, det är det enda jag hört...men ring din barnmorska på mvc o fråga om inte annat. Hoppas annars allt är bra med er!!!
    Jag skulle åxå behöva byta min signatur

Majflickan: så sjukt att fråga om sånt..men det är väl så att man inte är så poppis när man har barn eller tänker skaffa barn tyvärr

Kajsa835: hoppas du får jobbet vad var det för jobb?

• ebbas mamma 1

Kajsa: Grattis till jobbet

Felixxmor: skönt att febern försvann o va skönt att ammningen funkar bra
    den funkar jättebra här åxå o det har den gjort hela tiden, funkade lika bra med Ebba åxå

• ebbas mamma 1

Här är det just nu ljuvligt tyst, båda mina troll sover gott
    Då passar jag på att titta in här vad ska man annars göra av sin "egnatid"

majflickan skrev 2007-09-14 13:15:53 följande:
    Ja här är så mycket viljor nu. Men samtidigt eftersom anton inte pratar så mycket så är det så svårt o förstå. o det blir så lätt gnäll från alla håll=/ tråkigt men vad ska man göra? Kan ju inte tvinga han o prata lixom. Idag ska iaf jag o sambon åka ner till Ikea om ett par timmar. Anton lämnar vi hos mormor o morfar o där är han rikigt nöjd. Men så får han ju oftast som han vill oxå
    känner igen det precis Ebba pratar heller inte mycket ännu o ofta förstår man inte allt o då blir det katastrof!!!Skrikandes Hon använder mycket teckenspråk så ofta kan man ju gissa sig till va hon vill iallafall.
    Ebba har ju precis lärt sig att ropa efter "pappa". ÄNTLIGEN!!!!!!
    Men man ska inte oroa sig ännu enligt vårat BVC. De kollar ju vid 2½-3 år hur mycket de pratar. Det brukar explodera i pratet oftast runt 2½ sa hon på BVC när vi va där senast.
    skönt att höra

Ja,hos Ebbas farmor o farfar är det aldrig nåra utbrott, men som sagt där får hon precis som hon vill o får ALL uppmärksamhet..hmmm....men det är väl så med far/morföräldrar!!!
  • ebbas mamma 1
    Vasen skrev 2007-09-20 12:45:07 följande:
    Har kommit hem från BB med liten syster till Reuben för ett par timmar sen. Hon föddes igår kväll vid 21 tiden och har ätit, bajsat och sovit sen dess. Nu ska jag gå och sova också.
    Jättestort grattis hoppas allt gick bra!!!
  • ebbas mamma 1

Troll77: men är det bara att hon säger ett ord i taget då? för det gör Ebba åxå bara.
    Ebba är JÄTTESEN med talet. Men jag fråga på BVC senast vi va där med Leo o då kollar dom när de är 2½-3 år hur många ord de kan, så vi skulle inte oroa oss ännu sa hon.
    Ebba har nyligen ÄNTLIGEN börjat säga Pappa, så hon är ju typ 1 år sen. Det är inte så länge hon kunnat mamma heller. Hon säger mest där,titta,hej. Absolut inga meningar!!!!
    men hon fattar ju allt man säger till henne, så det är bara att hon ska få fram orden själv!!
    men det är skitjobbigt när man hör nån annan prata massor som är yngre än Ebba
    fastän man inte ska jämföra så gör man ju det ändå!!!

• ebbas mamma 1

oj oj oj, vad era små är duktiga. Ebba kan inte räkna o inte säga en enda färg eller veckodag men det måste va tidigt att kunna räkna redan eller???
    men men det kommer väl. Hon kan iallafall peka ut vissa färger om man frågar. o hon har börjat snappa upp former tex.rund,fyrkantig o trekant. Det är bara att kunna säga det åxå som fattas.

• ebbas mamma 1

Ebba är åxå rejält förkyld nu så är det med dagis...fick ge hostmedicin igårkväll inför natten, jobbigt...Leo är frisk änsålängeiallafall *peppar peppar*

• ebbas mamma 1

Troll: hoppas verkligen Moa blir bättre snart! det är ju så jätteviktigt att få i sig dricka!!!
    För några veckor sedan fick Ebba hög feber som höll i sig en dag bara, sååå skumt. Det va nåt som gick på dagis o personalen va åxå frågande till va det va för skumt
    Men alvedon hjälpte ju då o Ebba drack så hon blev snabbt bra igen!
    Det är otäckt när de är sjuka o alldeles slöa
    Hoppas som sagt hon snart blir bra !!!

Svar på tråden junibebisar -05, del 9!