Inlägg från: babyboom2005 |Visa alla inlägg
  • babyboom2005

junibebisar -05, del 9!

Var här ofta förrut men sedan jag slutade vara mammaledig har det blivit mer sällan.

Troll: Läser om vilken mardröm ni har..hoppas att allt slutar lyckligt.

Jag måste fråga er vad ni ger era två-åringar till kvällsmål? Oliver har alltid älskat välling men har nu börjat att tvär vägra. Han säger att det bara är bebisar som äter välling, en ide som måste komma från de äldre kompisarna på dagis. Jag skulle gärna vilja att han åt välling ett tag till, vad äter era?

• babyboom2005

hehe...jag gjorde samma misstag Majflickan, menmen jag får väl kränga på grannen mina överblivna paket!

• babyboom2005

Usch vad alla är sjuka...jobbigt!!
    Jag har en son som enligt dagis är jättesjuk och förkyld....men hemma är han jättepigg inte några som helst tecken på sjukdom och vill bara till dagis...känns lite konstigt att ha han hemma för att dagis tycker han är sjuk.

Visst går det undan... trotsen står o kikar bakom hörnet och våra små är helt plötsligt *stora*

• babyboom2005

Hejhej!!
    Nu har vi piggat på oss efter två veckors sjuka. Vilket har resulterat i att oliver som tidigare älskat dagis nu vägrar...
    är inte skoj att länma honom gråtande...jag vet att många kanske upplevt detta men för mig är det helt nytt...vad gör man??

Oliver slutade med blöjan i somras och är torr både dag och natt. Det där med blöja tror jag det måste välja själv, oliver vägrade bara en dag att ha blöjan och skulle gå på toaletten i stället.

Bilstolen....jag vet inte hur vi ska göra. Vi har volvos egna bilstol och den är på gränsen till för liten. Måste köpa en ny snart men då blir det nog en som går att ha båda vägarna. Kommer börja med bakåtvänd.

• babyboom2005

här har vi bara kontroll vid 3 år.

Grattis alla ni som går i väntans tider!!

Tove H: Vi testade om oliver var ägg allergisk när ham var ca 8 månader. Då ville de inte pricktesta utan gjorde hellre ett blodprov, vilket visade samma sak...att han var allergisk. Så visst ska de kunna hjälpa er och kolla om hon har allergi.
    Lycka till!

Svar på tråden junibebisar -05, del 9!