• meh

junibebisar -05, del 9!

Nu har jag äntligen hittat igen er
    Tack Helen för länken

GRATTIS Vasen till lilla dotter.

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik ~
  • meh

GRATTIS Felixxmor till sonen

och Grattis till alla ni som fått nya jobb

Såg att ni skrev lite om klädstorlekar....Erik har 92 i både tröja och byxor, men vi har börjat köpa 98, i alla fall på byxor, så han har ngt att växa i. 92 är precis lagom nu. Var på öronkoll i slutet av augutsti, sedan han hade öroninflammation i juni och då var han ca 92 cm lång och vägde 14,5 kg.

• meh
    ebbas mamma 1 skrev 2007-09-28 09:15:35 följande:
    oj oj oj, vad era små är duktiga. Ebba kan inte räkna o inte säga en enda färg eller veckodag men det måste va tidigt att kunna räkna redan eller???men men det kommer väl. Hon kan iallafall peka ut vissa färger om man frågar. o hon har börjat snappa upp former tex.rund,fyrkantig o trekant. Det är bara att kunna säga det åxå som fattas.
    Erik kan inte heller säga veckodagar eller räkna speciellt, bara 1,2,5
    Färger kan han säga vissa, men det är inte ofta det kommer.
    Han pratar väldigt mycket, men det är mycket som man inte förstår, sedan finns det ord som mamma och pappa förstår jättebra, för vi har lyckats lista ut vad dom betyder, men för andra låter det som rena rappaklajan
  • meh

A lie - ja, tack vare Helen, så hittade jag tillbaka .

Det verkar ha hänt mycket i tråden sedan den gamla stängdes och eftersom jag säkert missat en hel del, så säger jag Grattis till alla som fått syskon och ev nya jobb och så

• meh

troll - när Erik hade tyst öroninflammation hade han 39-40 grader i feber i 4 dagar och den gick inte ner, trots alevdon.
    Tydligen så hjälper inte alvedon när det är öroninflammation, enligt läkaren på akuten som vi träffade då.
    På sjukvårdsrådgivningen sa dom att vi skulle duscha honom svalt och allt, trots att jag inte ringde förrän det var 4:e dagen med så hög feber. Som tur var lyssnade jag inte på dom, utan åkte in till akuten i stället. Har inte så värst stor tilltro till dom på rådgivningen.
    Säger inte att det är det Moa har, men om det är så att febern inte går ner med alvedon på flera dagar, så kolla upp det.
    Det finns ju ngt som heter tyst öroninflammation, vilket innebär att dom inte får ont i öronen, trots att det är inflammerat.

• meh

troll - om jag var er skulle jag åka in på akuten, istället för att ringa sjukvårdsrådgivningen, men jag har ju å andra sidan inget större förtroende för dom som jobbar där, sedan dom tabbat sig flera gånger då jag har ringt.
    Sist var ju när Erik hade öroninflammation och dom bara propsade på att jag skulle ge honom mer alvedon och duscha honom svalt, sedan sade ju läkaren på akuten att febern går inte ner med alvedon när det är öroninflammation. Tycker dom borde veta sådant på svr.

• meh

troll77 - hoppas att allt går bra på röntgen. Styrkekramar till dig och din familj, tänker på er. *KRAM*

• meh

troll - många stora styrkekramar till er. Hoppas att allt går bra. Tänker på er otroligt mycket *KRAM*

• meh

Här dricker Erik fortfarande välling på kvällen, man han får själv välja om han vill ha den eller inte.

Här har vi varit och är sjuka. I söndags fick Erik kruppanfall, så det var bara att bege sig in på akuten så han fick inhalera lite adrenalin. I onsdags fick han gå på dagis igen. Jag själv blev dunderförkyld i måndagskväll och har varit hemma från jobbet sedan i tisdags. Var till läkaren idag och då visar det sig att jag har påbörjan till lungiflammation och ska gå på penicilin i 10 dagar. Sjukskriven i nästan 2½ vecka , jag har inte tid att vara hemma från jobbet.

Troll - sök på Ginza.se eller cdon.com, där finns säkert en hel del barnmusik.

• meh
    majflickan skrev 2007-10-25 17:47:07 följande:
    Inte nog me att anton vägrar välling. Han äter knappt något alls nu. Varken hemma eller på dagis. O där brukar han ofta äta hyffsat med mat iaf. Knappt att smögås har gått ner. han har visserligen alltid ätit dåligt. Men inte såhär. Går knappt o locka med sylt heller som brukar funka.. Hoppas det vänder snart. Jättejobbigt
    Tror dom har sådana perioder, det har i alla fall Erik. Får dom bara i sig vätska, så är det ingen fara. Dom börjar äta igen, när dom vill
Svar på tråden junibebisar -05, del 9!