Inlägg från: majflickan |Visa alla inlägg
  • majflickan

junibebisar -05, del 9!

Jag e här oxå nu. Upptäckte att den andra ju var stängd men var lätt o hitta denna igen=)

Mamma till Anton
  • majflickan

Ja fick iaf skickat sidan till några.. Eller ni blev nog 3 stycken sen blev jag avstängd från o skriva i gästböcker o forum i 2 timmar för de tyckte jag spamma =(

Mamma till Anton
  • majflickan

Man får väl inte skriva samma meddelande skulle jag tro flera gånger. De skrev att jag blev avständ i 2 timmar från o skriva för jag spamma

Mamma till Anton
  • majflickan

kajsa, hoppas intervjun går bra för dig.

Jag var själv på en för en vecka sedan, för ett personligt assistent jobb. Men jag tror inte jag får de. Inte för jag kanske inte var lämplig utan för att jag har barn. Hon frågade frågor som: - ja du har ju en son på 2 år o då vill du väl ha en till snart..... Vad vet hon om det? Jag är inte gravid nu men visst hur länge som hellst till kommer vi ju inte o vänta men vad spelar det för roll? O sen som att föräldrarna (till den jag skulle sif va assistent för) skulle undra saker som om anton då är mycket sjuk så de ofta behöver vikarier. Kändes inte så jättekul direkt. Ska man inte kunna få jobb för man kanske blir gravid?? Dom berättade om en "situation" som hon uttrckte sig att i vintras hade dom haft en som skulle börja men blev gravid o då fick hon sluta, om jag fatta det rätt. Helt sjukt.
    Så även om jag nu skulle få detta vill ja inte ha det. Det var på heltid menv ar tvungen oskaffa en till bil för o kunna ta sig dit. Men har troligen fått ett 75% vik i stan o slipper det o där trivs ja bra så där stannar jag hellre.

Jag trodde inte man fick fråga sånt om man ska ha barn eller inte på intervuer. eller får man det?

Mamma till Anton
  • majflickan

Men om de inte vill ha någon risk får de ju börja anställa folk i 45+ åldern iaf. Inte dom som är mellan 20-40 som faktikst kanske vill skaffa barn...

Mamma till Anton
  • majflickan

Ja här är så mycket viljor nu. Men samtidigt eftersom anton inte pratar så mycket så är det så svårt o förstå. o det blir så lätt gnäll från alla håll=/ tråkigt men vad ska man göra? Kan ju inte tvinga han o prata lixom.

Idag ska iaf jag o sambon åka ner till Ikea om ett par timmar. Anton lämnar vi hos mormor o morfar o där är han rikigt nöjd. Men så får han ju oftast som han vill oxå

Mamma till Anton
  • majflickan
    Vasen skrev 2007-09-20 12:45:07 följande:
    Har kommit hem från BB med liten syster till Reuben för ett par timmar sen. Hon föddes igår kväll vid 21 tiden och har ätit, bajsat och sovit sen dess. Nu ska jag gå och sova också.
    Stort grattis=)
    Mamma till Anton
  • majflickan
    Molina skrev 2007-09-22 20:16:11 följande:
    Vasen: Åhh ett stort grattis till tjejenGösses går tiden så fort jag tyckte nyss jag läste om din grav....Vad ska hon heta? Gick allt bra?Här har vi kommit till ett problem hemma eller 2st problem. Moa har börjat matstrejka va gör man det enda som duger är typ makaroner och grönsaker....Och det andra är hon vägrar prata vet inte snart va vi ska göra vi kör små ramsor vi har testat mycket nu hon kan säkert 50 ord med vägrar att sätta ihop dom och nu har även BVC reagerat och vi ska på vidare utredning senare i vinter.
    Har hon tidigare kunnat sätta ihop ord o sedan slutat? För Anton sätter inte heller ihop ord o jag tycker det är jättejobbigt. Verkar som alla andra pratar en massa som är i hans ålder.. Alla har sagt att från 1 år så, vid 1½ års ålder då börjar han, sen blev de 2 år o nu är det snart 2½ o han sätter fortfarande inte ihop trotts att han kan många ord o förstår jättebra. Det märks tydligt. Men jag börjar oxå bli lite orolig nu. Vi sjunger dagligen o gör ramsor. Han kan alla rörelser men så gott som inga ord kommer. Ibland kan de komma vissa ord när han lyssnar på musik..
    Mamma till Anton
  • majflickan

Ja många kanske inte pratar hela meningar. Men säger iaf mer än 1 ord hela tiden o orden kommer ju mest när vi är hemma så är vi iväg pratar han oftast ännu mindre. Visst han har lärt sig både o räkna o färger det sista men det känns som andra bara säger att det kommer för o lugna. Men nu tycker jag faktikst han borde prata mer än han gör. Han förstår så bra. Varför kommer det inga ord?

Mamma till Anton
Svar på tråden junibebisar -05, del 9!