junibebisar -05, del 9!
Nu har jag äntligen hittat igen er
Tack Helen för länken
GRATTIS Vasen till lilla dotter.
Nu har jag äntligen hittat igen er
Tack Helen för länken
GRATTIS Vasen till lilla dotter.
GRATTIS Felixxmor till sonen
och Grattis till alla ni som fått nya jobb
Såg att ni skrev lite om klädstorlekar....Erik har 92 i både tröja och byxor, men vi har börjat köpa 98, i alla fall på byxor, så han har ngt att växa i. 92 är precis lagom nu. Var på öronkoll i slutet av augutsti, sedan han hade öroninflammation i juni och då var han ca 92 cm lång och vägde 14,5 kg.
A lie - ja, tack vare Helen, så hittade jag tillbaka
.
Det verkar ha hänt mycket i tråden sedan den gamla stängdes och eftersom jag säkert missat en hel del, så säger jag Grattis till alla som fått syskon och ev nya jobb och så ![]()
troll - när Erik hade tyst öroninflammation hade han 39-40 grader i feber i 4 dagar och den gick inte ner, trots alevdon.
Tydligen så hjälper inte alvedon när det är öroninflammation, enligt läkaren på akuten som vi träffade då.
På sjukvårdsrådgivningen sa dom att vi skulle duscha honom svalt och allt, trots att jag inte ringde förrän det var 4:e dagen med så hög feber. Som tur var lyssnade jag inte på dom, utan åkte in till akuten i stället. Har inte så värst stor tilltro till dom på rådgivningen.
Säger inte att det är det Moa har, men om det är så att febern inte går ner med alvedon på flera dagar, så kolla upp det.
Det finns ju ngt som heter tyst öroninflammation, vilket innebär att dom inte får ont i öronen, trots att det är inflammerat.
troll - om jag var er skulle jag åka in på akuten, istället för att ringa sjukvårdsrådgivningen, men jag har ju å andra sidan inget större förtroende för dom som jobbar där, sedan dom tabbat sig flera gånger då jag har ringt.
Sist var ju när Erik hade öroninflammation och dom bara propsade på att jag skulle ge honom mer alvedon och duscha honom svalt, sedan sade ju läkaren på akuten att febern går inte ner med alvedon när det är öroninflammation. Tycker dom borde veta sådant på svr.
troll77 - hoppas att allt går bra på röntgen. Styrkekramar till dig och din familj, tänker på er. *KRAM*
troll - många stora styrkekramar till er. Hoppas att allt går bra. Tänker på er otroligt mycket *KRAM*
Här dricker Erik fortfarande välling på kvällen, man han får själv välja om han vill ha den eller inte.
Här har vi varit och är sjuka. I söndags fick Erik kruppanfall, så det var bara att bege sig in på akuten så han fick inhalera lite adrenalin. I onsdags fick han gå på dagis igen. Jag själv blev dunderförkyld i måndagskväll och har varit hemma från jobbet sedan i tisdags. Var till läkaren idag och då visar det sig att jag har påbörjan till lungiflammation och ska gå på penicilin i 10 dagar. Sjukskriven i nästan 2½ vecka
, jag har inte tid att vara hemma från jobbet.
Troll - sök på Ginza.se eller cdon.com, där finns säkert en hel del barnmusik.