majflickan skrev 2007-11-28 14:46:15 följande:
Hallo!Vart har ni tagit vägen? Hoppas inte alla ligger hemma o e sjuka. Själv kräktes ja förut men hoppas det har med grav o göra o inte e något annat.Tänkte fråga er hur jag ska göra me Anton o mat. Han äter smörgås o frukt o sånt men vi får inte i honom någon lunch eller middag. Likadant både hemma o på dagis. Idag hade han ätit lite ris till lunch igår fick han i sig 2 fiskbullar o ofta inte ens det. Har försökt o inte göra så stor grej av det men nu börjar jag ändå bli lite fundersam o orolig. Han kan ju inte bara leva på smörgås tycker ja. Men vad ska man göra?
Han har ingen favoritmat? Erik är tokig i makaroner med ketchup, så det går alltid i
Erik kan också vara svår på att äta, men inte alla dagar. Ofta så äter han bra på dagis, men då går det sämre till middag eller tvärtom. Frukost äter han sämre, en halv smörgås och dricker mest mjölk eller choklad. Förut kunde han äta 2 smörgåsar, men nu är vi nere i en halv. Tror det kan gå lite upp och ner, huvudsaken dom får i sig ngt och framförallt vätska.
Är du orolig så skulle jag ringa till bvc och prata med dom i alla fall, höra vad dom säger.
Här är det också sjukt, igen. Hann jobba 2 veckor efter lunginflammationen innan jag blev sjuk igen, snorig och ögoninflammation, så jag har varit hemma från jobbet i 2 dagar nu. Får se om jag går och jobbar i morgon.