• Molina

junibebisar -05, del 9!

ebbs mamma 1: Det är inte så bra med Moa. Det är inte VATTKOPPOR för prickarna hon har är inte vätskefyllda och det borde dom blivit om hon fått vattkoppor och vi har inte lyckats på 2dagar att få tag på VC nu har hon börjat hosta otroligt mycket också och är inte helt pigg.
    Blir hon inte bättre imorn ringer jag nog sjukvårdsupplysningen va gör man när dom inte behagar att svara hos sin VC. Hon har nu varit sjuk i nästan 2v, 1-2 dag va hon hostfri sen började det om.

• Molina

Nu äntligen har vi fått provsvaren på Moa hon har dåligt med naturliga salter i kroppen och får hon feber så rasar dessa värden på nolltid och hon blir dåligare än andra barn och troligtvis så är det bara en 3dagarsfeber hon haft men hon blir dålig vid feber så nu ska vi varje gång hon får feber ge henne en speciell vätskeersättning som innehåller mer salter så hon inte blir så uttorkad.
    Jag har samma fel tyvärr. Min kropp tar inte heller upp kroppens naturliga salter som den ska och helst vid feber så förlorar man dom så fort.

Va roligt och läsa om er som fått era små bebisar förstår att det kännas för storebror/storesyster att det kommer en ny bebis.

• Molina

ebbas mamma1: Usch va jobbigt för er att hela familjen är drabbad av försylning.
    Nej Moa behövde aldrig dropp, dom tog prover som visade -1 och det va gränsfall det ska gärna inte gå på minus alls men lite special ersättning så piggnade hon till
    Men hon är inte helt ok än men är piggare iallafall men därimot har hon blivit sjukt mammig.
    Hon äter och dricker konstant hela tiden nu, hon gick ner ca 1.5kg så hon har väl lite å ta igen

• Molina

Majflickan: Åhh GRATTIS
    Vilken underbar nyhet.

Moa sover nog ca 12timmar per natt brukar somna runt 18-19.00 och vakna runt 06-07.00
    Sover middag max 1timma.
    Så det ser ut som alla stora 2åringarna sover ca lika.

Hoppas det inte är någon troende här inne nu... Men FAN det finns ingen gud som ser ner på min familj nu, min käre man ligger inlagd på sjukhuset och dom hittar inte vad som är fel, jag är utom mig av oro. Imorn ska dom börja kolla hans nervsystem gahh är så rädd att dom hittar nåt farligt.

• Molina

A lie: Han har tappat känseln i hela kroppen bortdomningar och dom hittar ingenting nu ska dom lägga all resurs och kolla hans nervsystem och kolla hur ryggmärsvätskan ser ut.

Tack för alla lyckoönskningar känns som det behövs.

• Molina

ebbas mamma 1: Moa mår jätte bra. Men hon känner nog att jag inte mår bra.

Min man är hemma nu men åker trolitvis in på sjukan imorn igen dom kunde inte få ut någon ryggmärsvätska efter ca 6 försök slutade dom så nu ska han invänta nån special röntgen som det är tydligen lång väntetid på. Men han börjar bli mer och mer förlamad är livrädd för nån slags ryggcancer.

Jag bara gråter och skakar här hemma och just nu är det extra jobbigt med Moa vill bara gå in i en Törnrosa sömn.

• Molina

A lie: Hur mår din pappa idag? Låter otäckt det som drabbade din pappa!

• Molina

A lie: Tack för att du ville dela med dig.

Helen: Här är det inte bra, min älskade man har åkt in akut igen och nu ska dom under natten köra en akut hjärnröntgen jag tror jag döööör. Jag är så rädd.

• Molina

ni alla är underbara som tänker på min lilla familj det värmer massor.
    Men tyvärr går allt åt helvete (förlåt) vi vet inte ens om han överlever hur hans prognos ser ut.
    Just nu måste han in i en special röntgen och han lider av en väldig typ cellskräck så han fick världens panikattack i den idag och dom misstänker att felet sitter i hans ryggmärg.
    Vi mår spysiskt dåligt båda två vi mest gråter.
    Men jag försöker att vara stark för hans skull men det är inte alltid det går.
    Han är rädd att han aldrig mer kommer få se sin lilla solstråle igen och jag är på vippen helt slutkörd så min underbara mamma har tagit Moa så jag och min man kan vara vid varann.

• Molina

Tack alla som tänker på oss.

Tack för dom värmande orden dom behövs just nu i mitt trasiga hjärta.
    Läkarna har hittat en förändring i min mans rygg och dom kan inte säga om det är nån slags cancer för dom kan inte gå in och ta ett ryggmärsprov pga av att han har 2st diskbråck ligget i vägen.
    Så just nu känns det fruktanvärt tungt.
    Vi lever på hoppet om att det är en inflammation i ryggmärgen.
    Just nu ligger han med kortisondropp.

• Molina

Majflickan: Jo dom är i stort behov i att ta ett ryggmärgsprov för att få reda på tumören men kan inte nu pga av att han har 2st diskbråck dom riskerar att göra honom förlamad och eftersom dom aldrig misstänkt cancer/tumör måste dom börja ta en himmla massa nya prover.
    De att han får kortison är för att försöka lägga svullnaden i ryggraden och sen ska diskbråcket läka i ca 4-8v sen kan dom försöka med provet igen.
    Nu är jag sjukskriven och fått nå lugnande tabletter igår kan jag säga att jag bryt totalt ihop det känns som jag bara vill vakna ur en hemsk marddröm.
    Jag kan inte beskriva känslan jag har i kroppen nu förutom att allt är så frusterande.

Men inatt får han vara hemma på permison känns otroligt skönt han längtade så efter Moa så imorn ska han in till sjukan igen på kortisonchocksdropp.

• Molina

Åh min Moa älskar välling. Hon skulle aldrig kunna sova utan sin kvällsvälling men det är ganska bekvämt

Vet nån här om det finns nån bra barnskiva med dom vanligaste barnlåtarna?
    Moa älskar musik och dansa men just nu får hon inte gå så mycket på dagis pga infektionsrisk på min man.

Jag tycker våra 05 blivit väldigt självständiga sorgligt nog måste jag nog inse att hon inte är bebis längre.

• Molina

Helen: Min man är hemma nu dom chockade hans kropp med cortison så nu kan han gå iallafall men kan fortfarande inte greppa nåt med händerna.
    Dom kan inte göra nåt med ryggen fören tidigast om 1-3 månader då ska han in på en ny sk MRT röntgen då kan dom se om förändringen är kvar.
    Och Moa bör inte gå på dagis pga infektionsrisk till min man.
    Och oron nu ska vi inte prata om men vi tar en dag i taget här.
    Men han har dock inte nå ont där förändringen sitter och det får man väl tacka för.

TACK ALLA FÖR ERAT STÖD OCH ERA TANKAR SOM GÅR TILL MIN FAMILJ.

Usch va många som är sjuka nu Krya på er alla små.

Majflickan: Moa har precis haft en sån matstrejkar period jätte jobbigt.

• Molina

meh: Usch stackare hosta är ingen höjdare, hoppas du blir bra snart.

Ja julklappar här hemma är det bara byggklossar i färger som gäller och dockor till tusen.

Vet ni Moa har börjar prata med riktiga meningar så underbart att höra henne prata nu
    Äntligen har det släppt lite för henne.

Ebbas mamma1: Min man blev dålig på typ 2dygn en Fredag började med fötterna och på Söndagen va han helt bortdomnad i kroppen så det gick fort.
    Jag jobbar nu vi har en snäll släkt som ställer upp till 100% på oss nu.

• Molina

Helen: Men uschdå stackrare har ni legat magsjuka skönt att ni är friska nu!

• Molina

Nu är jag tillbaka som en liten gladare människa
    Men fortfarande är min man sjuk men vi eller jag har lärt mig att hantera det lättare nu.
    Vi väntar på att han ska in på en ny special röntgen efter Jul tack och lov.

MEH:Ett stort GRATTIS till dig.

Vi ska till BVC under vintern angående att Moa är lite sen med pratet men nu verkar det släppt något nu pratar hon nästan bara 2-3 lättare ordmeningar. Men är lite nyfiken på om hon spräckt 1meter nu hon är så lång.

Majflickan: Moa kan inte säga M så allt som börjar på M säger hon B i stället. Jag har även hört att det är vanligt att barn inte säger S.

Ger ni AD-droppar till era 05:0r?

• Molina

Majflickan: Vi ger vitaminer till Moa och enligt BVC är det helt ok att göra det fast dom rek från 3år. Fiskolja ger vi också för vi äter aldrig fisk här hemma ingen favorit mat för nån här hemma.

Här har vi problemet att få i Moa annan mat än grönsaker det är det enda hon äter.
    Frukt&grönsaker i massor. Vi kan inte heller ha frukfatet framme, jag börjar snart fundera på om sånna här små kan bli vegetarianer redan nu .

Gaahaa har åkt på en urinvärksinfektion är inte det sånt småbarn brukar få!

Jessie74: Åhh vilken härlig liten tjej du verkar ha, soom redan vill gå på restaurang.

Svar på tråden junibebisar -05, del 9!