Inlägg från: majflickan |Visa alla inlägg
  • majflickan

junibebisar -05, del 9!

Anton lärde sig o säga pappa i sommras så det har han inte heller sagt så länge. Men sen säger han bappa om nappen så det är svårt o veta ibland vad som är vad. Vaknar han på natten tex så är det alltid Mamma han ropar.

Matstrejkar gör anton oxå. Han har alltid velat lite med maten men har ett tag nu ätit jättebra. Men nu strejkar han igen. På dagis äter han hyffsat. Men passar det inte så blir det bara gråt o en massa skrik. Känns som man aldrig får lugn stund hemma. Idag har han inte ätit något hyffsat mat alls nästan=/

Mamma till Anton
  • majflickan

Anton kan ha 92 på kläder men köper 98 nu o de sitter oxå bra.

Anton är jätteduktig på färger kan de flesta. Är rosa o lila som är kvar. Har ju inte så många färger här hemma så det har ännu kommit sist=)  Räkna kan han till 10 med lite hjälp.

Mamma till Anton
  • majflickan

Troll77 Tyvärr har jag inga tips o ge. Verkar som ni har gjort det man ska.

Hoppas hon mår bättre idag

Mamma till Anton
  • majflickan

troll77

Tråkigt med vattenkoppor. Men samtidigt gott o veta vad det är. O när väl detta är över så behöver ni ju inte oroa över det mer

Mamma till Anton
  • majflickan

Men får ni inte tag på VC o hon inte mår bra så är det väl lika bra o åka till akuten o få ett ordentligt svar. Man blir ju jätteorolig när man inte vet vad det är... Eller som sagt ring till sjukvå¨rdsupplysningen o kolla med dom..

Molina skrev 2007-10-06 13:06:58 följande:
    ebbs mamma 1: Det är inte så bra med Moa. Det är inte VATTKOPPOR för prickarna hon har är inte vätskefyllda och det borde dom blivit om hon fått vattkoppor och vi har inte lyckats på 2dagar att få tag på VC nu har hon börjat hosta otroligt mycket också och är inte helt pigg. Blir hon inte bättre imorn ringer jag nog sjukvårdsupplysningen va gör man när dom inte behagar att svara hos sin VC. Hon har nu varit sjuk i nästan 2v, 1-2 dag va hon hostfri sen började det om.
    Mamma till Anton
  • majflickan
    Helen H 79 skrev 2007-10-10 07:57:31 följande:
    Hoppas alla börjar krya på sig.. MEN det är väll bara början.. brukar vara mycket baciller under hösten o vinternHur många timmar/dygn sover era?Jonathan sover ca 10-11 timmar på natten.. somnar vid 20 o vaknar oftast 6-7..Senn sover han 1-1,5 timma på dagen..Så 11-12,5 timma/dygn...Är det "normalt" tro???
    Låter ganska normalt. Anton somnvar vid halv 8 o sover till 6-7 oxå. o 1-1½ timme... så inte så stor skillnad..

Nä dags o hämta lillen på dagis. Har jobbat i natt även om jag får sova brukar jag vara trött o hade behövft sova hemma men har inte hunnit idag. O nu kom jag precis på att sambon e inte hemma förräns kl 20.. segt=(
    Mamma till Anton
  • majflickan

NÄ nu vill jag berätta för er.. Men skriv inget i min GB om det bara...

Men om allt går bra blir Anton storebror i maj

Mamma till Anton
  • majflickan

Tack så mycket

Troll77 nä usch vad hemskt. Varför ska det va så svårt o veta vad det är? Var väl samma sak me moa att dom inte rikigt visste.
    HOppas verkligen han blir bra snart.. *kramar om*

Mamma till Anton
  • majflickan

troll77 vet inte vad man ska säga.. Tänker på er.. Massor av styrkekramar till er

Mamma till Anton
Svar på tråden junibebisar -05, del 9!